• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • Rabies

Hade jag vunnit 17M skulle jag inte berätta det för någon. Jag skulle tagit min familj och dragit.

• Jiie

Så här är det:
    Har du 7 rätt på Lotto och minst 2 rätt på Joker vinner du högsta vinsten.

Drömvinsten är en supervinst som börjar på 50 miljoner och sedan fylls på med pengar som fonderats i 50-miljonersfonden (ca 1,2 miljoner kr i veckan) tills någon vinner Drömvinsten.

Drömvinsten gick ut för första gången den 8 oktober 2005, då en vinnare i Visby kammade hem 122 860 699 kr - alla tiders svenska vinstrekord!
    Efter det har 81 miljoner gått till Enskede och den 22 april gick 60 miljoner till Täby.
    Senaste Drömvinsten gick ut den 9 september 2006 då en vinnare i Trelleborg kammade hem 93 miljoner efter att ha spelat på svenskaspel.se - den största svenska Internetspelvinsten! Allihop hamnar bland de största svenska spelvinsterna någonsin!

För att vinna Drömvinsten måste du ha 7 rätt på Lotto och minst två rätt på Joker, på samma spel.
    Det gäller såväl onsdag som lördag och både på Lotto 1 och Lotto 2.

Har du 7 rätt på lotto men inte joker vinner du den "vanliga" vinsten.

TS sa att att vinsten var på lotto, med 2 rätt på joker.
    Alltså är det LJUG!

Det är skittråkigt att en del hittar på såna här grejer för att få uppmärksamhet.
    Det var ju rätt genomskinligt för oss som spelar lotto med joker 2 ggr i veckan...

Patetiskt tråkigt, men sant...

• Miafia33

Jie:

men kan inte mer än 1 person ha 7 rätt med 2 rätt på joker

• Jiie

hahaha jo medn oddsen för det= samma som att jag kommer bli med barn med Nick Lachey typ...1 på 8993787396

• Miafia33

Jie:
    ok men det är alltså möjligt

• Miafia33

å andra sidan varför skulle ngn starta en tråd om detta om det inte hade hänt på riktigt?

det låter ju urbota fånigt

• Jiie

Ja klart det gör men det startas såna hela tiden här, tyvärr...
    Skulle aldrig falla mig in o starta en tråd om en sån sak.
    Mysko att TS inte varit inne på hela dagen heller och svarat på frågorna...*blä*

Nu är det sovdags, ha de gött alla!

• Anonym (jag vet)

Säg inget nu först..

Berätta för ALLA då ni spenderat upp alla pengarna
    (inte så fort gjort att spendera 17 milj i och för sig)

Hur kan ni hålla er från att inte vilja säga nåt???

Fasst i och för sig finns det ju nackdelar då det
    handlar om så stora summor.

• Twid

GRATTISGRATTIS! Ts!! fy tusan va glad jag blir för eranskull! vilken drömm! fasst ändå vilken mardröm=/ att man ska behöva vara rädd för att bli vändryggen och missunnad=/

har läste hela tråden och jag ser redan här några få personer som verkligen missunnar er...och inte ens tror på eran vinnst... så redan här ser du kanske en anledning att behålla summan av vinsten för er själva..och bara säga att ni vunnite enn suma pengar!

förstår inte varför folk ska börja spekulera i om du ljuger..jag tror iaf på dig och jag unner verkligen dig dom här pengarna! och att ni ska slippa all avundsjuka och folk som missunnar er!

När jag blir stor ska jag oxå vinna på lotto!! måste bara lära mig hur man gör först!!haha!

varför inte glädjas åt dom som vinner! skit samma om det är en 3 barnsfamilje eller en tant på 93 bast som bor på hem! det är ju dom som spelat och lyckats vinna så det är med all rätt deras pengar! så därför ska man inte missunna! då är det bara att man skaffar sig en egen lott!!

ha det guld ts! och unna er det ni vill, och ver berädda på avundsjuka människor=(

//Therése, blivande miljonär!!!

• Anonym (Skeptiker)

Det måste vara ljug!
    Enligt vinststatistiken på www.svenskaspel.se finns ingen vinst på 17milj (iaf senaste året). Som någon skrev kan förstås flera ha spelat på ett spelkort. Men det är troligen inte heller fallet eftersom den senaste s k drömvinsten var på 93milj vilket inte är jämnt delbart med 17 som TS påstår sig ha vunnit. (17 kan heller inte vara approximerat eftersom 93/17 blir 5.47).

Svar på tråden Vunnit pengar