• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • Anonym (också rik)

glömde säga ett stort GRATTIS till vinsten!! Måste vara en underbar känsla!

kram

• Anonym (Pengar)

Jag tror inte heller att man ska berätta... även om det är ens vänner och familj... man kan ju säga att man vunnit lite pengar, men inte den riktiga summan. Även om det är ens nära och kära så kan det lätt bli så att de som har det sämre stält nästan tvingar en att hjälpa till för att man har pengarna till det. För att det är det som vänner gör. Tycker en del, även om det är nära vänner...
    Du får helt enkelt känna efter och följa hjärtat! =)

• Miafia33

Tror ni inte att det mest är en myt?
    att nära och kära helt plötsligt börjar tigga pengar av en?

jag undrar om det egentligen inte säger mer om vad man själv är för person än vad det säger om andra..

*en liten tanke*

• blondimom

jag har en liten fråga bara...:) vem FAN har med eran ekonomi att göra..??

varför ska ni berätta det..? köper ni massa nya grejer finns det ju ingen som vet om de e era pengar eller lån..! ja man kan ta reda på andras ekonomi... men om de e så jävla nyfikna tuff shit!

Grattulerar er hjärtligt!! (o e lite avundsjuk!)

• Miafia33

jag vet inte men det är precis som att det är ngt svenskt över det här med pengar. Att man inte ska berätta, att man ska hymla och hemlighålla osv.

Och att man inte ställer upp för varandra. Jag läste en tråd här där flertalet inte ens skulle låna ut pengar till sitt eget barn.

vad är det med oss svenskar egentligen

• Anonym (orik)

Ett stort GRATTIS!!!!

Varför berätta?
    Det angår bara dig o din man att ni har vunnit.
    e du dessutom orolig att det ska bli tiggeri ¨så hade jag absolut inte berättat.

• Anonym

Grattis TS! Vad häftigt det måste kännas Var det länge sedan det hände eller var det ikväll du vann? Vet inte hur jag skulle reagera om det var jag som vann så mycket pengar.

• Essica

Grattis!
    Jag hade bara berättat för familjen, asså föräldrar och syskon.. Måste kunna vara härligt att kunna slappna av och inte tänka på ekonomin. Får man fråga vad för spel ni vann på?

Min svärmor vann 2 milj på keno, vi tänket vinna på lotto.. hihi

• Anonym (bajs oxå)

grattis... håll det för dig själv... dom har inte med det att göra... om du ändå skulle berätta. då vet du så småningom vem som e din riktiga vän a du fattar :) kramiz och ha ett trevligt liv med dina pengar ;)

Svar på tråden Vunnit pengar