• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • Rokka Jill
    klocka skrev 2006-10-06 15:01:54 följande:
    Det är ju helt ok om man inte vill berätta hur man vann, då kan man ju bara säga det, men det är ju i så fall lite konstigt att man påstår att man har vunnit det på x sätt, när det logiskt sett inte går att vinna y kronor på x sätt.
    ja det e sant...
  • Anonym

Berätta inte....fick ett arv o köpte hus...folk blev som tokar o undrade hur vi hade råd. Jag berättade till folk (släktingar) jag inte borde berättat för, man hör kommentarer hela tiden.

• Rokka Jill
    Anonym skrev 2006-10-06 15:04:48 följande:
    Berätta inte....fick ett arv o köpte hus...folk blev som tokar o undrade hur vi hade råd. Jag berättade till folk (släktingar) jag inte borde berättat för, man hör kommentarer hela tiden.
    ojdå.. vadå för kommentarer?
  • Anonym

Grattis.
    Bry Dig inte om att berätta innan du känner dig mogen för det.
    Det är ju ingen annan som har med det att göra.

• Anonym

Åh jösses betala mina skulder snälla

• Anonym

Berätta inte. Avundsjukan är en stark sjuka som man inte vet hur den ser ut.
    Grattis så otroligt mycket! Hoppas att nu hittar något meningsfullt att göra för pengarna!

• Anonym (har också)

Vi har också mer än bra ställt men det är inget våra familjer vet något direkt om. Jag visste inte att min man hade det så pass bra innan vi träffades och det var rätt så nyligen som jag fick reda på det själv. Det tar en tid att smälta och jag kan fortfarande inte riktigt finna balansen ibland.
    Jag tror det är viktigt att man känner sej själv väl när man har så mkt pengar och inte låter det stiga en åt huvudet, så att säga.

Jag kan tycka det är jobbigt ibland för även om detta öppnat dörrar jag trodde för evigt skulle vara stängda för mej, så känner man sej ensam ibland då man inte har någon att ventilera till.

Jag vill nu gärna ge och hjälpa min familj mycket då jag vet att dom inte har möjlighet att hjälpa sej själva på samma vis alla gånger. Ändå om jag gör något fint så får jag höra att det "bara är min man som får betala" iaf... Det värmer inte precis.
    Jag kan ju inte hjälpa att han hade pengar, det var inget jag visste innan vi träffades som sagt och viljan att hjälpa med mera kommer ju från mej. Borde inte det räknas till något?

Jag arbetar alltså inte och har därav ingen lön, det är det dom syftar på då dom säger att det är "han" som får betala för allt.
    Dom vet alltså inte vad vi har eller så men ända, det känns tungt ibland. Att jag kommer vara hemma och sköta om våra barn spelar tydligen ingen roll...

Vet inte vart jag ville komma med detta, skriva av mej lite kanske.

Önskar iaf er alla stor lycka i framtiden och hoppas ni behåller fötterna på jorden, trots pengar!

• Anonym (har också)

Kanske kan nämna att vi talar om investeringar över ett värde av 25 miljoner... Då kanske någon förstår att det är känsligt...
    Pengar anser jag inte att man skall behöva prata om, oavsett hur mycket man än har. Det är familjens egna privata bit och utomstående, inkl de nyfikna, har egentligen inte med saken att göra. Huvudsaken är att man är en bra medmänniska, inte vad man har på banken!

• Anonym

ja avendsjukan har många sidor..
    jag som har pengar såpass (tyvärr inga 25 miljoner) att jag inte arbetar utan stannat hemma med våra barn. Gubben jobbar på sitt vanliga arbete men unnar sig lite längre semestrar osv. (har heller inte så mycket så båda kunde vara hemma resten av livet)

Fast pengarna är mina efter arv vilket alla vet (att jag inte var så fattig innan vi träffades heller), Så får jag ändå höra Att jag lever på gubben!! Dessutom då det är vårt gemensamma beslut att jag stannar hemma ca 10 år i allafall med barnen..

• Anonym

Alltså har ni inget annat att göra än att spekulera och leta statistik? Det spelar kvittar om det är sant eller ej? Vad rör det er?

• Anonym (jag me)

jag har oxå vunnit mkt pengar..inte så mkt som du, men vi vann några miljoner. det behövdes kan jag säga! bara jag o sambon vet..

• chillie

Hade jag vunnit så mkt pengar så skulle jag berätta för släkten och glatt delat med mig faktiskt. Summan hade sjunkit drastiskt men jag hade iallafall sett till att de mina fått det bra i framtiden.

• Anonym (har också)

anonym inl. 149:

Ja, visst är det trist. För oss är det även så att min man inte vill att jag skall arbeta eftersom det inte behövs. Klart att om jag skulle vilja arbeta så hindrar han mej inte, men jag anser att det är viktigare att vara hemma med barnen. Våra pengar är ju ändå våra oavsett om det är han, jag eller vi båda som arbetar.
    Synd att alla andra då skall sortera upp det i "hans och ditt" när vi själva inte gör så. Vi är ju en familj - i en familj finns det inget "ditt och mitt" utan endast "vårat"... Så ser vi det iaf.

Men, men...

• Anonym (solen)

Hur bar ni er åt för att vinna så mkt penningan?

• Anonym (solen)

Hur bar ni er åt för att vinna så mkt penningan?

• Bebbe2006

Fan vad nice det hade varit att vinna 17 milj!

Jag skulle vilja starta en sådanhär tråd bara för att få känna hur det känns.

• Anonym

Vi har en liten hög vi med, det investerar vi i eget företag, lever helt normalt, ingen som vet.
    Än så länge har det genererat 16 arbetsplatser, om nu skall vi bygga ut företaget för 80 miljoner. Hoppas kunna ge 10-15 arbetsplatser till.

Min lilla insats. Samtidigt är det vår pension, när vi blir äldra. Jag är 45 min fru 43, och om 10 år slutar vi jobba, och flyttar till södern, sol värma och golf i långa baner.

TS: varför måste du berätta. Hjälp i stället lagom, utan att berätta.
    Då är alla glada, och ingen avundsjuka.
    Du/vi tror att det inte spelar roll, men det gör det visst det. Svenska avundsjukan.

JAG tycker det är så bra för dig, GRATTIS, njut av livet, men placera pengarna bra, och utnyttja ränterna, för under pensionstiden sen ta på kapitalet. Mitt råd till dig.
    Placering i SÄKRA investeringar, spekulera inte...höga vinstchancer = stora risker

Svar på tråden Vunnit pengar