• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • solskenstjejen

Grattis grattis!
    Riktiga vänner stöttar en. De borde inte säga upp kontakten bara för att ni vunnit pengar. Men ni kan ju som sagt välja att inte berätta också. Får man fråga hur ni vann?

• Anonym (rik)

Lotto med 2 rätt på joker!!! Haft samma rad i 4 år, plötsligt händer det

• Miafia33

TS: det är ju helt underbart

• Miafia33

*trallar*
    jag ska spela lotto

• lajjalo

fan vad coolt!!!!

grattis ts!

ni kommer nog att bli varse om vilka som är era vänner och inte, men sånt brukar lösa sig självt...

• Lindhis

Grattis!!

tycker inte att ni ska berätta.

Själv drömmer jag om stor vinsten, hade i alla fall behövts en liten denna månaden

• MSI

Att ni tjänar bra gör ju saken bara enklare. Då tänker inte folk på om ni åker på långa resor eller köper någon roligare bil. Så lättare att hålla hemligt.
    Värre för någon som har en låg inkomst att försöka hålla det hemligt men ändå unna sig lite lyx.

• Anonym (också rik)

Hej! Det är bäst att ligga väldigt lågt när det gäller pengar. Jag och min pojkvän har också det väldigt gott ställt. Han började helt plötsligt att spela poker och började vinna enorma summor. 300-500 000 i månaden i 2 år nu. Folk blir så elaka och jag mår idag jättedåligt när alla tigger av mig och nästan hånar oss för våra pengar. Går jag på stan så kan vissa tigga tröjor o sånt! Vi är väldigt generös och jag bjuder ofta kompisar och familj på saker men när dom börjar ta det för givet är det inte lika kul!! Det är inte nån som vet hur mycket pengar han tjänar utan de flesta tror nog runt 100 000 kr i månaden men endå är det jobbigt för oss.
    Min syrra tyckte tex att jag skulle fixa intensiv kurs till körkortet åt henne..15 000kr..Bara slänge det i ansiktet. "ni som har så gott ställt kan väl hjälpa mig med det? Vad svarar man? Mitt råd till dig är att inte berätta hur mycket ni vunnit för nån nästan..Du kan ju berätta lite svävande och säga att du ska placera pengarna eller investera i nått..folk kommer börja tigga fast man inte tror det. Även dom som du inte tror det om..
    Sen tycker inte jag att man ska vara nån välgörenhet för att man har mycket pengar. Tycker absolut inte att du ska ge massa pengar till folk för då börjar tiggeriet..
    Kanske dina närmsta bara...

Lycka till!

Svar på tråden Vunnit pengar