Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • Anonym

Så du anonym menar att det måste ha varit precis nu de vunnit för att hon ställer frågan nu?!
    Usch vad folk letar "Troll" hela tiden, glädjs istället!!

• Anonym

Grattis glädjs åt dina pengar istället för att tänka på alla runt om dej...dom skall också glädjas

• Anonym

undrar oxå varför hitta på, då det går så enkelt att kolla...

för den som verkligen vunnit massa pengar oavsett då om det är 10 el 50 milj, så BERÄTTA INGET! Eller berätta att ni vunnit 100 000,- på triss, så slipper folk undra om ni normalt har dåligt med pengar.
    den som sedan läser taxeringskalendern, brukar som regel inte säga eller fråga nått, å den som frågar så talar ni bara helt normalt i förbigående ärligt att ni vunnit å att du inte vill prata om det mer än att det är satans underbart att slippa oroasig för framtiden ekonomiskt!

jag har inga 10 mille men ett par.. å detta har nu efter ett par år kommit fram då kvällstidningarna publicerade alla rikaste i varje stad. har gjort som jag berättat å det har funkat aldeles utmärkt! tex en väninna som var skyldig 1000.- sen flera månader tillbaka betalade tillbaka 900.- å undrade om hon kunde komma med den sista 100.- i slutet av månaden eller om jag hade brottom, jag sa att det är ok fast senare när hon har råd, å hon betalade... sniket? nej men vill leva normalt med mina vänner däremot kan jag mycket väl bjuda nån resa eller köpa dyra presenter åt dem.

• Anonym (Knösus)

Det verkar mysko, 7 rätt på Lotto och två rätt på Joker ger minst 50 miljoner, inte 17 miljoner. Vad jag kan minnas har ingen 17 miljoner vinst gått ut på Svenska Spel eller ATG men rätta mig gärna om jag har fel.
    Jag missunnar inte någon några pengar, verkar konstigt bara.

• Anonym (skeptisk)

Tycker också att det låter konstigt att ha vunnit just 17 miljoner på Lotto + två rätt på Joker... Som nämndes innan i tråden så är ju den minsta vinsten med den här kombinationen 50 miljoner... TS kanske är någon som jobbar på Svenska Spel som vill locka lite spelare att spendera pengar på Lotto?!?
    TS - vilket datum vann du pengarna?

• Anonym

Det låter ju onekligen konstigt att vinna en summa som aldrig har vunnits. Var är TS? Hon/han kan kanske svara.

• Anonym (Men hallå)

De kanske är 3 stycken som delar på pengarna?!
    50 delat på 3 är ungefär 17....

• Tossian

Oj vad mycket pengar, hihi *grattis tjejen* Min personliga åsikt är att berätta det, Är dom dina vänner på riktigt så ska det inte vara några problem...

• janne j

Antigen så säger ni ingenting eller så kan ni säga att ni vunnit en betydligt mindre summa för att på så sätt slippa få en massa tiggarbrev och avundsjuka blickar/komentarer.

Eller så är ni raka och säger som det är och då får ni hoppas att allt flyter på som vanligt utan en massa sura miner från era bekanta.

Svar på tråden Vunnit pengar