Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (rik)

Vunnit pengar

Jag har vunnit pengar - mycket pengar, 17 milj. Vet inte hur vi ska berätta detta för våra vänner, är så rädd att förlora dem! Vi tjänar dessutom bra, betydligt bättre än de flesta av våra vänner och jag är rädd att det ska sticka i ögonen på dem.

Hur berättar man?

• Svar på tråden Vunnit pengar
  • lejone

GÖTT!!! GRATTIS för tusan!!!

Tala om hur ni gjorde!

Jag tycker nog at ni kanske ska ta ltie tid o smälta det själva och kanske luska lite föratt se reaktionerna...

GRATTIS!!!! Va häftit!!!!

• artistic

Vart vann ni alla dessa pengar??

Nyfiken bara då vi har en spelbutik.. Hos oss har det inte gått ut någon 17 miljonersvinst varken på atg eller svenska spel..

Något vi missat???

Men grattis!

• skogsbär

GRATTIS GRATTIS. Varför hålla hemligt? Jag skulle inte hålla hemligt! Bjud hem dina vänner på en riktig brakmiddag. Skit i svenska avundsjukan. Njut av bara den

• HeddaBigBum

Berätta INTE!
    Eller, det kanske är svårt... särskilt om ni köper en ny båt eller nåt hux flux.
    Men jag är 99.9% säker på att det kommer förväntas pengar av er... från alla möjliga håll. Jag tror stora mängde pengar på en gång bara strular till det för många, eftersom familjens och vännernas förväntningar ändras och då även förhållandena. Suck.
    Så tror jag...
    Om du kan, berätta för så få som möjligt!!!

• HeddaBigBum

Det har gjorts ett antal reportage om människor som vunnit stora mängder pengar (i det stora landet i väst, så det får man väl tänka på också ). Men sammanfattningen blev nästan alltid att det slutade med att de som vunnit pengarna stod där med lika lite pengar som innan vinsten (eller mindre) för de kunde inte säga "nej" till alla bekanta som hade akuta penga-behov helt plötsligt.
    Dessutom, som någon skrev innan, förlorade de en massa (de flesta) "vännerna", för all vänskap är "conditional, especially if you have money!"

• Anonym

GRATTIS!
    berätta att ni vunnit pengar för de ni litar på eller om det liksom blir uppenbart på något sätt.
    hur mkt behöver ni ju inte tala om kanske.
    om jag vann så mkt skulle jag iaf berätta för mina närmsta vänner, de som jag haft i vått å torrt och litar på, dessutom skulle de få ta del av det hela på flera sätt.
    Har själv fått ta del av när en kompis vann massa pengar
    det var inget jag gick och hoppades på eller tyckte att jag skulle få utan det gick åt en massa övertalning från vännens sida för att jag skulle ta emot.
    Jag blir inte avundsjuk om någon jag känner vinner pengar, utan glad för deras skull!
    men så fungerar ju inte alla..

• zigzig

Grattis vad kul att ni vunnit.

Jag hade valt att inte berätta något alls för mina vänner. Helst skulle jag nog itne vilja berätta för någon får då kommer alla tiggarbrev och folk förväntar sej att mans ka stå för allt. Skulle givetvis skänka en hel del till välgörenhet och vilja vara extra generös mot nära och kära men utan att berätta hur mycket jag vunnit.

• Anonym
    Anonym (rik) skrev 2006-10-04 22:13:25 följande:
    Lotto med 2 rätt på joker!!! Haft samma rad i 4 år, plötsligt händer det
    Artistic....
  • Indianica

Grattis! Jag skulle faktiskt inte berätta HUR MYCKET jag vunnit tror jag. Kanske du kan dra ner summan liiiite. Risken finns att det kommer ut på bygden och du får massa tiggarbrev och att fok blir avis. folk som inte är så nära vänne rkan faktiskt bli arga och avundsjuka. Kanske be de allra närmaste hålla tyst om just det och bara berätta det för mamma och pappa kanske. Om du säger att du vunnit typ 2 miljoner tror jag inte folk blir misstänksamma, de flesta tycker det rä rätt mkt och har ni redan goda inkomster och inte börjar leva rena lyxlivet borde det funka. Investera pengarna väl!

• Jiie

Hmmm har inte heller hört att det gått ut nåt...har man 7 rätt på lotto med 2 rättpå joker fick man ju nu över 60 miljoner...

Svar på tråden Vunnit pengar