systerduktig skrev 2006-11-15 20:55:22 följande:
Sofie:Jag undrar förstås lite över vad som hänt med mamman när nu Casey bor hos er, och varför han inte kände till att han hade en dotter... Hur var det för Casey att plötsligt flytta till en pappa hon inte visste fanns, eller i alla falla som inte visste att hon fanns? Fast det kanske inte hände så plötsligt? Och hur har det varit för dig? Om min pojkvän plötsligt fick en sex år gammal dotter tror jag att jag först skulle reagera med bestörtning... Det låter som ni har en annorlunda men väldigt stark familj, i mina öron. Big Up.
Caseys mamma bor 5 mil ifrån oss, hon bor tillsammans med Caseys lillasyster som hon har med en annan man, de gick ifrån varandra straxt efter att vi fått reda på Casey, typ 4-5 månader efter. Förra året träffade hon en ny man, de flyttade ihop, nu väntar hon en liten i slutet av denna månad. Casey träffar sin mamma varannan helg och på lov ibland.
Ja, varför visste han inte om det??? Knappt vi fått svar på... Men det jag vet var väl att de var tillsammans ett litet tag, sen tog det slut och hon träffade en annan som fick bli pappa istället. Sen gick dom ifrån varandra och han fick reda på att det inte vara hans barn till slut och då ville ju inte han betala underhåll. Så en dag så ringde hon upp och ville att de skulle träffas, hon berättade att han var pappa till hennes barn. Sen så var det faderskapstest och sen fick vi svar...
Vet faktiskt inte hur de förklarade för henne, men hon vet inte den riktiga sanningen att hennes mamma ljög för hennes riktiga pappa. Casey reagerade väldigt positivt, de fann varandra fort och hon accepterade mig oxå direkt...
För mig var det en enorm chock!! Vi hade ju varit tillsammans i nästan 2 år då! Fattade ingenting, var arg, ledsen... men hade ändå förståelse för min sambo.. han visste ju ingenting... mamman hade lite svårt för mig i början, för Casey hade inga gränser eller "regler" när vi träffade henne.. och jag och Michael började nästan på en gång, nu har vi bra kontakt med varandra.
Casey flyttade hem till oss ca 6 månader efter att vi fått reda på henne. Det bästa för henne märker vi. Hon har utvecklats enormt!
Det har varit en berg- och dalbana detta! inte alltid roligt! Men det har blivit så enormt mycket bättre, Casey är lugnare som person och har funnit sina rutiner. Och vi har även det oxå, lärt känna varandra nu!
Min sambo hade svårt att vara pappa till casey i början, de blev mer kompisar och det är bra det mer. Men han hade svårt att sätta gränser och säga till henne när hon gjorde fel, så det blev mycket jag som fick göra det. Nu har det blivit mycket bättre han är mer pappa men även hennes vän och det är ju så det ska vara tycker jag.
Jo, vi är nog en ovanlig familj.

Har faktiskt inte hört något liknade förut... Men det har stärkt oss som personer och familj, trots att det har varit jobbigt vissa gånger.
Mhm, hoppas jag fick med allt! och att du föstod något av det jag skrev väldigt svårt att skriva allt...
Sofie