• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Sofie1979

Hej allihop!!

Länge sen alla skrev! Hur har ni det??

• michiagnes

Vi har det skönt, jättefint väder här idag. Agnes är förkyld och snoret rinner hela tiden. Ska snart ut på en lång promenad.

• freestylalayla

Hej!

Bra spännigt som 17. Går in i vecka 31 idag...
    20 arbetsdagar kvar nu!

• kinadockan

här är både jag o lheo superförkylda, och har varit så i 5 dar nu inte kul. Han börjar bli rätt rastlös av att gå hemma o hittar på en massa bus pust!
    FÖrhoppningsvis kan han gå till dagis imorrn iallafall några timmar..

• Lovely SunShine

hej, hej har läst mycket av inläggen, och måste få tillägga

jag är inte här för att tjafsa men om man öppnar en tråd måste man vara beredd på
    att folk kommer och har andra komentarer, annars tycker jag att ni ska börja chatta om de är så jobbigt!
    Då både jag och min sambo båda har "afrika i blodet" blev jag nyfiken att titta in.
    Börjar läsa, när jag ser att vissa inlägg här make me sick!
    Det låter inte som att det är ett gäng mammor som sitter och pratar om sina barn
    utan det låter mer som , att ni snackar om hundar!!! Skäms!
    Min dotter har den perfekta mixen......? what??
    Eller Min som är en blandning av........ och jag hoppas nästa blir en blandning av???
    asså ni måste skämta!
    Inte nog med det, när folk komenterar blir ni arga som bin, fattar ni inte att andra kan uppfatta denna tråd som en tråd för fram avlade barn!
    Vill skriva detta ej som på hopp men nångon karnske ser vad jag vill få fram!
    ps inte alla, utan vissa!!
    Barn är barn!!!
  • solin

Lovely Sunshine jag kan hålla med dig till en viss del. Jag tycker en sån här tråd är bra för man kan snacka med andra som kan ha lika erfarenheter i allt vad som gäller kúlturkrockar, halva släkten långt bort, uppehållstillståndsfrågor (oj, långt ord..) etc etc.
    Jag personligen och min kille skulle aldrig kalla vår son för , mixed, blandning, mulatt etc, han är vår son och han har ett namn. Hans färg är inte hans identitet... Jag tycker det är oväsentligt att nämna både min killes och vår sons färg, ursprung i diskutioner som int ehar med det att göra.
    does it makes sense...
    Ha det!

• sugarbabe

Lovely...: jag forstår inte varfor det skulle vara några problem att kalla våra barn for det...alla vet ju att vi menar väl och att vi älskar våra barn. Jag är själv svart och har inga problem att prata om min färg och jag tycker inte att du ska borja missuppfatta det.

Jag tror att alla mammor här är stolta over sina barns fina hudfärg och vill framfora det och jag ser inget ont med det...tro mig det finns sååååååå mycket annat ont som du bor lägga din energi på...men ta inte illa upp, det är bara min uppfattning

• Lovely SunShine

Sugarbabe: trodde att jag var tydlig, när jag skrev tidigare idag:

Det låter inte som att det är ett gäng mammor som sitter och pratar om sina barn
    utan det låter mer som , att ni snackar om hundar!!! Skäms!
    Min dotter har den perfekta mixen......? what??
    Eller Min son är en blandning av........ och jag hoppas nästa blir en blandning av???
    Så när du skriver alla vet ju, börjar jag undra! jag känner inte dig jag vet ingenting om dig /er så det ända jag vet är det som ni har skrivit!!!
    Jag komenterar det jag har uppfattat utav eran tråd!
    Man kan vara stolt över sina barn och deras hudfärg men snälla du, har du läst trådar om hur folk vill skaffa små hundar, nästa i samma stil som starten i denna tråd!
    !!!!
    Och sen tycker jag att du ska vara försiktig med att säga vad jag ska lägga ner tid på och inte !!!!
    Ni får ha det gott !!
  • maaxan

loonly sunshine

jag tror att ingen som är i den har tråden har "avlat" fram sina barn och du kanske inte ska ta allt så himla bokstavligt och allvarligt.
    vi som har blandade barn uppskattar att prata med andra som har liknande erfarenheter eftersom det sällan bara handlar om ett barn utan om resten av familjen oxå. så där för är i alla fall jag här för att utbyta åsikter, tankar och råd.

sen om vi råkar tycka att våra blandade barn är jätte fina så varför har du problem med det? ta inte illa upp men varför är du här om du inte tycker om vad som skrivs? jag tycker att det verkar som om du bara vill döma andras åsikter men inte själv blir dömd då du skriver att det inte är ett på hopp.

• Sofie1979

Vill bara säga en sak! Jag ville ha barn med min sambo för att jag älskar HONOM!! Inte hans hudfärg! Jag älskar honom för den han är och hans hudfärg har inget med det att göra. Men nu så är han från Uganda och råkar vara svart. Mitt barn älskar jag för att hon är den hon är och för att hon är en del av mig och min sambo, sen är hon en har hon en alldeles egen personlighet som jag älskar! Jag älskar henne för den hon är och inte för att hon är färgad! Sen är hon en perfekt mix av mig och hennes pappa, precis som vilket barn som helst.

Meningen med denna tråd var att vi skulle utbyta erfarenheter med varandra som någon annan skrev tidigare. Inte att det skulle bli otrevligt. Sen får så klart man skriva vad man tycker!

och jag tycker inte att det låter som om vi snackar om hundar!!!! jag och de andra pratar om våra barn söner/döttrar! Jag berättar om min dotter samt bonusdotter och de har namn och de är personer.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2