• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Lovely SunShine
    Men snälla du, ni alla är säker jätte bra föräldrar inget tvivel
    men som jag skrev ovan, så är vissas val av formuleringar som stack i mina ögon!
    Jag öär inte rädd för att dela med mig av vad jag tycker!
    Jag är nöjd nu jag har fått mitt sagt!
    Om det är något mer så är ni välkomna att skriva i min GB!
    ps jag fattar inet varför det alltid blir så otrevligt närt man inte har samma åsikter!!
    döma hit och dit, lägg ner!
  • maaxan

lovely sunshine
    det är ingen som är otrevlig här utan du får ju bara svar på vad du skrev och att alla inte delar dina åsikter verkar vara ett större problem för dig än för oss som brukar vara här.

jag blir bara irriterad på människor som ska pracka på andra sina åsikter utan anledning. det är ju ganska så meningslöst att hoppa in i en tråd bara för att peka ett finger på andra människors åsikter.
    dessutom är den här tråden inte för att diskutera åsikter utan för att som sagts förut utbyta erfarenheter och om du inte gillar det så ok men låt oss som gillar det ha våre åsikter i fred.
    ha det bra

sen till alla andra som brukar vara här.
    hur sköter ni era barns hår? själv tycker jag att min dotters hår är jättesvårt att göra något med då hon har sin pappas hår.

• Cdot

maaxan, det verkar som om många "mulatt mammor" har detta problem. Dom flesta mixade barn jag ser har fucked up hair. Torrt hår framförallt och det står åt alla håll.

Kan inte förstå hur svårt det kan vara att ta reda hur man tar hand om svart hår...och vilka produkter man måste använda för sånt hår.

Det är nått jag skulle ta reda på INNAN mitt barn föddes.

• Sofie1979

Maaxan: Isabelle har inte så mycket hår just nu så en så länge är det ingen fara med för oss. Men kan tänka att hon får lika lockigt som sin stora syster. Så fint!

Caseys hår är inte alltid så svårt, men man måste ju alltid sköta det ordentligt. Tvättar det med schampo och balsam, sen har jag i balsamspray och kammar med en sån där stora kam, det går bra. Sen gör jag en frisyr på henne tex tofs, fläta, flätor. Önskade dock att jag kunde fläta så där fint som en del av hennes släktingar kan.. Får ta och lära mig.

Men ett "problem" är att hennes hår blir så torrt och jag hittar inte några bra produkter för det... får gå en runda och kolla på stan.. fått produkter av hennes faster, men de luktar så starkt, vill ha något som inte luktar så mycket.

Finns det några bra produkter som nån vet om??

• kinadockan

fast det är lite svårt att ta reda på sånt INNAN för alla "mulattbarn" har inte samma slags hår, vissa har har rakt, vissa har lockigt, vissa har Afro osv.

• Sofie1979
    gutegirl skrev 2006-11-23 16:45:38 följande:
    Om ni bor i stockholm, så finns det en affär på kammakargatan som heter Taj´Mahal. De har massvis av bra produkter! VIGI VIGRI SNIPPI! MIRRI IT FILKIT!
    Tack så mycket för tipset! Får besöka den butiken när jag är i Sthlm nästa gång. Jag bor i Nykvarn, ligger utanför Södertälje
  • Lovely SunShine

Men maaxxan! Nu är ju du lite oförskämd tycker jag

vem ger dig rätten att säga vad jag gör eller inte!
    Dert var ju precis vad jag gjorde, jag 
    tittade in i den här tråden som en Afrikansk kvinna, 
    och ville lufta fram mina erfarenheter om VISSA svenska kvinnor som har
    barn med afrikaner, att det lätt uppfattas så som jag har uppfattat det idag!
    Maaxxan det verkar som du visst har problem med mig!!
    sen till alla andra som brukar vara här.
    hur sköter ni era barns hår? själv tycker jag att min dotters hår är jättesvårt att göra något med då hon har sin pappas hår.
    kom igen nu du börjar bli löjlig!
    I stockholm tex kan man gå til thaj mahall och köpa hårfett, gör håret mjuk!
    om era barn har ganska hårt o torrt hår kan det vara bra att göra en jätte lätt parmanentning för att göra håret mjukare, inte så att håret blir rakt utan mer att mjuka upp det! Det finns schampoo allt möjligt!
  • Sofie1979
    Lovely SunShine skrev 2006-11-23 16:51:58 följande:
    Men maaxxan! Nu är ju du lite oförskämd tycker jag vem ger dig rätten att säga vad jag gör eller inte! Dert var ju precis vad jag gjorde, jag  tittade in i den här tråden som en Afrikansk kvinna,  och ville lufta fram mina erfarenheter om VISSA svenska kvinnor som har barn med afrikaner, att det lätt uppfattas så som jag har uppfattat det idag! Maaxxan det verkar som du visst har problem med mig!! sen till alla andra som brukar vara här. hur sköter ni era barns hår? själv tycker jag att min dotters hår är jättesvårt att göra något med då hon har sin pappas hår. kom igen nu du börjar bli löjlig! I stockholm tex kan man gå til thaj mahall och köpa hårfett, gör håret mjuk! om era barn har ganska hårt o torrt hår kan det vara bra att göra en jätte lätt parmanentning för att göra håret mjukare, inte så att håret blir rakt utan mer att mjuka upp det! Det finns schampoo allt möjligt!
    Tack för tipset om hårfett, ska testa. Blir det inte väldigt fett då??
  • kinadockan

Det var inte förrän i somras som Lheo fick sina riktiga lockar, innan var det nog en blandning av babyhåret och det riktiga håret. Då hade jag ingen aning om vad jag skulle göra med det, såklart, eftersom jag själv har vanligt spikrakt lättskött hår. Då fick jag tipset om Pink oil som jag började använda och som verkligen gjorde skillnad på hans hår. Från att ha varit torrt och sprött blev det nu jättefint och långt ifrån torrt. Fick även tipset att använda IC shampoo som oxå är jättebra för Lheos hår, innan har jag haft nåt Johnson & Johnson shampo vilket inte alls var bra märkte jag nu.. Så pröva dom produkterna, det kanske funkar för dig oxå, jag är jättenöjd iallafall

• Lovely SunShine

Nä man kan ta ganska lite, ska försöka få inbilder så du kan se min hårtyp!

men när jag var liten hade jag jätte tort och jag kallar det svinto hår!!! det var nästan hårt om man inte blötte det lite!
    Så nr jag börjader fläta mig kom vi på att man kunde ta hårfett och sen föna ut året lite föriktigt och så blev det genast lätt kammat!!!
    Tänk oxå på att din dotter behöver extra vitaminer till hennes hår efter som hon behöver mer sol!
    Vitaminerna är jätte bra för både håret och huden!!!
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2