Mirax skrev 2006-11-14 14:14:33 följande:
Absolut..Men några här inne verkade inte ha samma åsikter som vi..Skaffar man ett barn med någon från ett annat land så får man väl räkna med att pappan vill prata sitt språk liksom..Angående AD-droppar, ger oxå min son, men inte lika ofta som förut, har hört på bvc att de bara skulle ha tills han fyllde två..men jag ger ändå..OFTAST varje dag, men ibland glömmer vi. Hur länge ska de ha dropparna då?? Extra viktigt för våra mörka barn ju!!
Kanske du menade att jag var en av dom som inte hade samma åsikt??
Ska förklara mera varför vi har valt att inte prata min sambos språk precis just nu.
Varför inte min sambo har pratat sitt språk med vår dotter samt med hans dotter är för att Casey (den stora tjejen här hemma 8½ år) fick min sambo reda på att hon existerade när hon var 5 år det var 2003-11, han gjorde faderskapstest i dec 2003, i januari 2004 var testet klart och vi började träffa henne varannan helg samt hade henne under veckor ibland när min sambo kunde vara ledig från jobbet.
Hösten 2004 flyttade Casey till oss och började på 6-års. Då hade vi kännt henne i över ett halvår. Varför han inte pratat med henne på sitt språk är av många anledningar, men det var kämpigt för denna lilla tjej att helt plötligt ha en annan pappa, mig, ny bostad, ny skola, nya kompisar osv... inte läge att göra henne mer förvirrad.
Sen föddes vår lilla dotter feb 2005, och vi resonerade så att vi ville vänta ett tag, för att vi inte ska lämna Casey utanför om Isabelle skulle kunna lära sig mer av sambons språk.. Vi har pratat nu om att han ska lära dom båda lite mera ord..
Det är svårt att beskriva allt som hände när Casey kom till oss... Det är inte helt lätt för nån, speciellt inte för henne och hon har inte haft det så lätt heller. Men nu har vi det bra och vi har lärt känna varandra massor!
Kram Sofie