• Apif la deuxième

"knulla"

Jag tycker det är ett bra och beskrivande ord, vad tycker ni?

De flesta på FL är mödrar, alltså borde samlag inte vara nåt obekant för er. Därför förstår jag inte varför folk är så känsliga för samlagsord. Ryser ni om ni hör folk prata om att de knullat/bonkat/gökat/blivit påsatta?

Är det bättre att man skriver para sig/ha samlag/ha sex/"mysa" (fan vad jag hatar det ordet!)?
    Ska inte vuxna könsmoga människor vara mogna nog att se att det finns flere olika ord för att kopulera, fornikera, you name it.
    Varför bli upprörd över att någpn skriver "knulla"?

• Svar på tråden "knulla"
  • blip

ibland så

knullar man= bara kör raka rör utan något nödvändigt gos eller så

har man sex= lite mer experimentuell sex, typ tantra (även oralsex inräknat här.)

har man samlag= känna som en term som passar på ett par som är ute efter att föröka sig, väldigt kliniskt, tycker jag bara läkare ska använda!

älska= dom där speciella tillfällena man aldrig glömmer, då man rycks med och verkligen ger allt, älskar varenda bit på någons kropp och känner fjärilarna i magen

så är det jag räknar orden.

• HelenB

Ett totalt iq-befriat ord som jag aldrig skulle använda.

• Themis

HelenB OT: Jag vet nog inga ord som i sig själva har en IQ...

Fast "nobelpristagare" borde väl vara ett ord med IQ kanske?

Eller "hjärna"...

• Majälva

När jag pratar mer med väninnor om sex, så pratar jag just om att "ha sex", inte "knulla". Men inte sitter vi på parmiddagar med våra vänner och diskuterar samlag eller kukar. Men det är olika vilken jargong man har i olika vänskapskretsar så att säga, det finns ju andra som snackar så.

• Smurfan 81

När vi knullar så kallar vi det knulla. Sex tycker jag man kan ha utan att knulla, typ om jag suger hans kuk (snopp har barn, vuxna har kuk, penis heter det i läroböcker) så tycker jag att vi har sex, men det behöver inte betyda att vi knullar efter det!

• Smurfan 81

Majävla
    Det är sant, jag säger inte till mina kompisar att jag och mannen knullat, då har vi haft sex! Sex kan ju innefatta knulla, men måste inte göra det!

• Cashew

Knulla är för mig utan känslor inblandat, ganska så hårt och brutalt.
    Älska är mer försiktigt, mysigt med en massa känslor.

• Shoegal

Nja, för mig är nog älska fortfarande ngt Tommy Nilsson, Tomas Ledin o co gör

• Tingelina

Jag tycker ocksåatt "mysa" är ett fruktansvärt löjligt ord, jag brukar nog kalla det för ha sex.. Men jag har faktiskt råkat säga "mysa" till pojkvännen när jag kaaanske ville ha sex och ville att han skulle jobba lite för det.. :-P Säger jag "kom så har vi sex" så tolkar han det som pang på rödbetan.. :-S

• HelenB

Att "älska" säger enligt mig inte hur man gör det (tro mig ), utan är ett ord som känns betydligt mer elegant att använda än det på k. Trodde bara det var 14-åriga tonåringar som klottrade k-ordet på husväggar faktiskt..

Svar på tråden "knulla"