• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma
    LL: Jätte söta bilder på Milton!

Ja angående det där med bebisar.. det är en omställning och det gåt lättare om man bara accepterar att man är mamma-bebis ett tag framöver. Man hinner verkligen inte stå i storkok osv i början.
    Jag vet inte hur det blir nu när jag blir 2-barn mor och har lite mer rutin på det hela MEN när jag fick dottern så hann jag heller aldrig äta i princip.
    Men jag började ta mig ner på stan och träffa vänner redan 2:a veckan bara för att det var så himla tråkigt att sitta hemma. Tyckte det var jätte jobbigt de första gångerna när åkte ner på stan och amma offentligt och när lillan vaknade och skrek. Men tillslut lärde jag mig att amma vart som hellst. Satt i trappen i punkt och ammade flera gånger när det krisade sig och hon ville ha mat Nuuu Det fungerar även om känns lite bökigt. Tillslut får man in snittsen och allt blir mkt enklare och roligare! Dessutom är det super skönt att äta lunch/fika på stan för då slipper man ju tillaga eget och inte behöver man städa undan efter sig heller.
    Efter kanske 3mån eller så, så började jag gå runt och amma när var hemma....kan låta stressigt men för mig var det enda sättet att själv kunna göra saker hemma. Så jag höll henne med ena armen och ammade samtidigt som jag lagade mat, gick på toa, svarade i telefon, satt vid nätet osv.. Hade helt enkelt inte ro i kroppen att sitta still under hennes 2h amnings pass

Jag tror alla får in sina rutiner som känns bra för just den familjen och att det tar olika lång tid bara. Dessutom reagerar alla olika på amningshormonerna. För min del så blev jag lugn som en filbunke och maken har aldrig någonsin varit med om en så tålmodig och förstående jag som när jag ammade. Han längtar dit nu igen eftersom jag är ett monster istället när jag är gravid...*s*
    Så trots att jag knappt fick sova på nätterna eftersom min dotter vaknade varje till varannan timme och ville amma så lyckades jag ändå känna mig rätt utvilad och hade det där supertålamodet och glädjen som jag saknar i massor nu när gravid!
    Jag hoppas verkligen hormonerna gör samma med mig den här gången också.
    bf 26/1-2007 (v35)
  • Delphia

Hejsan på er alla. Kul att se att det skrivs mycket här Själv hinner jag inte skriva mycket förutom nu när lilla Cassie sover gott. För en gångsskull i sin säng. Hon har blivit mycket bortskämd med att få sova i armarna på alla oss i hela stora familjen( farmor coh farfar, faster och alla andra i familjen) och vännerna.
    Försökte hålla henne vaken i en timme innan hon sov så kanske hon blir trött i kväll. Igår kunde vi inte annat än fnissa då hon storögt kikade på oss kl 2 på natten och la av världens flin.

Nä nu måste jag fixa lite att äta.. allt för att försöka öka mjölkproduktionen..

Ha det bäst alla glada här i tråden
    Kram Ramona och familjen

• Aran

Hej!!

Hur gör ni på nätterna? Tar ni hand om bebis mest hela tiden för att era gubbar jobbar? Eller hjälper dom till på natten ändå fast dom ska upp tidigt..

• Medusan

Tjena

Var ju inne här och skrev lite om att jag åkte in förlossningen i onsdags. Tänkte bara berätta att vi fick vårt underverk den 14/12 klockan 1.59

Hoppas ni alla mår finfint, det gör vi här

• Lillen06

Aran: Min hjälper till medans jag fixar maten i köket,, sen får han sova när jag börjat mata...
    han ska upp 05:00 så jag tycke rnog att han behöver få sova..

• sol och bad

aran- liksom lillen, Ibland Niklas hjälper till och tar hand om fabian medan jag gör klar maten , oftast vill jag intestöra Niklas eftersom han jobbar 9-10 timmat per dag ochbehöver vila.
    På helgerna sover Fabian och Niklas i vardagsrummmet och Niklas tar hand om allt på natten så jag få sova i fred. Hur gör ni?

• sol och bad

Lillskruttet- Jag ser framemot varje sekund med Fabian. Det e super mysig att vara hemma med honom men samtidigt kan vara stressig vissa stunder.

• sol och bad

LL- så söta bilder på Milton.

• Längtande Lina

Medusan, grattis till underverket! På min födelsedag och allt

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Måste bara få skryta och berömma min lilla Milton, i natt har han sovit själv i sin vagga hela natten! Så himla skönt att få ha sängen för oss själva! Annars blir det ett sådant avstånd mellan mig och Fredrik i sängen (Milton har legat i mitten), så det var väldigt mysigt att få lite närhet i sängen igen!!!

Hoppas att det håller i sig!!

Mamma till underbara Milton, 061203
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3