LL: Jätte söta bilder på Milton!
Ja angående det där med bebisar.. det är en omställning och det gåt lättare om man bara accepterar att man är mamma-bebis ett tag framöver. Man hinner verkligen inte stå i storkok osv i början.
Jag vet inte hur det blir nu när jag blir 2-barn mor och har lite mer rutin på det hela MEN när jag fick dottern så hann jag heller aldrig äta i princip.
Men jag började ta mig ner på stan och träffa vänner redan 2:a veckan bara för att det var så himla tråkigt att sitta hemma. Tyckte det var jätte jobbigt de första gångerna när åkte ner på stan och amma offentligt och när lillan vaknade och skrek. Men tillslut lärde jag mig att amma vart som hellst. Satt i trappen i punkt och ammade flera gånger när det krisade sig och hon ville ha mat Nuuu

Det fungerar även om känns lite bökigt. Tillslut får man in snittsen och allt blir mkt enklare och roligare! Dessutom är det super skönt att äta lunch/fika på stan för då slipper man ju tillaga eget och inte behöver man städa undan efter sig heller.
Efter kanske 3mån eller så, så började jag gå runt och amma när var hemma....kan låta stressigt men för mig var det enda sättet att själv kunna göra saker hemma. Så jag höll henne med ena armen och ammade samtidigt som jag lagade mat, gick på toa, svarade i telefon, satt vid nätet osv.. Hade helt enkelt inte ro i kroppen att sitta still under hennes 2h amnings pass
Jag tror alla får in sina rutiner som känns bra för just den familjen och att det tar olika lång tid bara. Dessutom reagerar alla olika på amningshormonerna. För min del så blev jag lugn som en filbunke och maken har aldrig någonsin varit med om en så tålmodig och förstående jag som när jag ammade. Han längtar dit nu igen eftersom jag är ett monster istället när jag är gravid...*s*
Så trots att jag knappt fick sova på nätterna eftersom min dotter vaknade varje till varannan timme och ville amma så lyckades jag ändå känna mig rätt utvilad och hade det där supertålamodet och glädjen som jag saknar i massor nu när gravid!
Jag hoppas verkligen hormonerna gör samma med mig den här gången också.