• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Deighthon

Stort TACK för alla grattis hälsningar!
    Nu är alltså jag&Tilly hemkomna från bb(där vi förresten var samtidigt som Jordnöten&hennes gulliga son!).
    Förlossningen gick bra med faaaaan vad ont det gjorde.....hade mycket kraftgare värkar än med Liam och nästan inget uppehåll emellan dem.Från att vi kom in kl 01 på natten,då jag var öppen nästan 4cm,så föddes lilla Tilly kl 03.57 med en krystvärk....helt sjukt vad snabbt hon kom.Både jag,min man och barnmorskorna var helt oförberedda för krystvärken och helt plötsligt var huvudet ute!
    Jag kan lugnt säga att jag blev chockad när jag såg att det var en liten flicka.....helt otroligt! Känns fantastiskt måste jag säga!!!
    Nu är jag super trött,båda barnen sover och jag ska slå mig ner på soffan!

• Längtande Lina

Deighthon, grattis igen Det var inte illa vad snabbt det gick...

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Delphia

hejsan! Måste nu fråga om det är några som vill träffas på lunch el fika nu efter helgerna? Jag måste erkänna att jag saknar de stunder som var med fika å lunch.. Nu är man "fri" från skavankerna å har kommit ut ur bubblan

Idag är Cassie hela 3 veckor
  • Delphia

Medusan GRATTIS

Aran - Just nu tar jag lillan då jag försöker amma så mycket som möjligt. Men så fort vällingen kommer så har vi pratat om att ta varannat mål el natt. Dels för att han själv vill.
    Deihgthon - Jösses vad snabbt, förstår då att du hade superont. Kul att se att det inte bara är jag som var/är trött. GRATTIS ännu en gång

• Längtande Lina

Delphia, klart att jag vill träffas för en lunch eller fika! Hoppas bara att Milton har blivit lite bättre med amningen bara, jobbigt att vara ute bland folk när han skriker hysteriskt!!

• Delphia

LL - Ja du känner igen  det där... Amningen har inte riktigt funkat men om jag fortsätter med att ge Cassie bröstet innan ersättningen så blir det ju större chans att hon får i sig mer och mer mjölk än ersättning.. Iaf enligt bvc. Hoppas allt löser sig för er.. Det brukar ju göra det efter ett par veckor eller så. Det är ju mycket som ska nötas in och så.

• Längtande Lina

Ja, vi har ju bara hållt på i 2½ vecka...även om det känns som en evighet!!! Så vi lär ju fortsätta försöka ett tag till....

• Delphia

LL - Ja så har vi med... börjar vekna lite nu men fick nytändning imorse då hon åt mindre ersättning och var kvar vid bröstet mycket längre än tidigare samt att jag hade läkt en del när hon började skrika. Kanske kanske. Men så länge de fått i sig lite antikroppar så är allt bra ändå. Vissa kan ju inte amma alls så man får vara glad för det lilla

• Trikarn

Nu när vi är friska ( äääntligen!!= är ni välkomna hit efter julstressen på kaffe =)

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3