• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Är det någon av er som brukar ha lite tråkigt på söndagar...eller just den här kommande söndagen specifikt????? Min man kommer ju att vara i fjällen och jag är inte så mycket för att vara själv en hel dag Jag har försökt att boka upp mig de andra dagarna men på söndagen är det tomt :-O

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina
    Deighthon, hur gick det på passet idag? Hade det gått bra för Paul att ge Tilly flaska? Sov hon gått när du kom hem?
  • Deighthon

LL - Hon sov INTE gott när jag kom hem....ha...ha...För det första skrek hon mest hela kvällen och Liam sa att han had eont i magen så jag var nära att ställa in mitt pass men Paul fick iväg mig till slut-jag var sååååå stressad(är man mamma så är man!).När jag väl kom hem så sov Liam fortfarande gott(och han mår bra,alltså ingen magsjuka)och Tilly var lugn och ville ammas typ HELA kvällen mellan 21.30 och 23......no rest for the wicked! Men sen sov hon till kl 05.30 så det är jag ju super nöjd med!
    Poweryogan var kanon så nu ska jag försöka gå varje tisdagskväll(hoppas det känns bättre att åka hemifrån nästa tisdag.....då är ju i och för sig svärföräldrarna här..ha..ha).

En vanlig helg brukar ju Paul alltid jobba så då hade jag GÄRNA hittat på nåt men just den här helgen får vi besök av min väninna&min guddotter från Göteborg.

• Längtande Lina

Deighthon, syn att Tilly inte sov, men härligt att hon sov länge på natten. Och att Liam inte hade fått magsjuka!!! Kan förstå att det känns skönt att ha kommit iväg lite i alla fall och känna att det är något man skulle kunna göra varje tisdag... Synd för mig att ni får främmande på tisdag, men härligt för er med besök från vännina och guddotter

• LillSkruttet
    Flink: Jag är i v 33+5 idag, så nog nalkas slutet trots allt. Men det är lite för tidigt fortfarande, för att bebis ska titta ut. Dessutom är jag lite nervös för att vi inte ska hinna klart renoveringen, och jag har ju inte handlat klart allt till lill*n heller...Men H*n bestämmer när det är dags att komma, inte jag. Flört
    BF 15 mars 2007
  • Cella

Hej, nyss hemkommen från BM. Nu var syfismåttet 37cm, det har alltså stannat av lite, skönt
    Hur länge kan slemmproppen hålla på och lossna? Som det är nu så kommer det en stor klump varge morgon.

Nu vill jag att förlossningen ska dröja lite eftersom jag vill att W ska bli frisk, inge kul att lämna bort en sjuk liten kille.

• LillSkruttet
    Cella: Jadu....om jag det visste. HOppas den kan nybildas läääänge, eftersom jag misstänker att lite gick redan igår för mig, och jag är bara i v 34....
    Hoppas det dröjer tillräckligt länge för dig så att lillkillen blir frisk och du hinner vila upp dig.
    BF 15 mars 2007
  • Flink
    Lillskruttet: Ja vi får hoppas att din bebis stannar ett tag till! Min slemporpp har släppt lite i taget i ca 2 veckor nu.
    Med sonen gick hela slemproppen en onsdag och på lördag samma vecka gick vattnet. Är så olika det där....
    Jag håller tummarna för dig. Å så är ni ju i full gång och renoverar massor ju

Cella: Då har bebis sjunikt en del då? Var bebis fixerad? Tråkigt att W är sjuk. Hoppas han blir pigg inom kort så att du kan åka till förlossning i lugn och ro

Deighthon: Vad tråkigt att Tilly skrek medan du var iväg. Bra att du ändå kom iväg. Härligt att yogan gick bra! Unna dig nu och gå dem tisdagar du kan!

Ha de gott alla!
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Tre solstrålars mamma
    lillnickan: GRATTIS till sonen

Cella: Spännande med slemproppen. Tråkigt att grabben är sjuk. Det var ju så det blev för mig...värkarna startade samma natt som jäntan fick 40 graders feber och var jätte risig. Hade själv just blivit frisk från en veckas feber/förkylning. Jag tog nattpasset med jäntan och det fick jag ångra. Så försök låta killen din ta grabben på nätterna om han nu är orolig och ledsen då. För om din förlossninge är på G så är det väääldigt viktigt att vara utvilad!!! 

Är det någon här inne som blivit klippt under förlossningen?
    Jag blev ju både klippt och sprack. Har så himla ont så det är en plåga att sitta och stå och att gå på toa såklart. Undrar hur lång tid det tar innan man åtminstonne kan sitta och stå med endast "obehag" och inte värk som nu? Är så fruktansvärt uttråkad här hemma och det är skit trist att inte kunna ta sig någonstans. Kan ju inte köra bil och om jag skulle kunnat det så kan jag ju ändå inte sitta på något café eller ens gå till caféet utan att plågas ihjäl d.v.s.
    Skulle ju äta järntabletter också eftersom förlorade lite för mkt blod men de struntar jag blankt i nu. Blir ju jätte hård i magen trots trycker i mig katrinplommon...och det är INTE skönt att gå på toa då

Sedan undrar jag en till sak: Bebisfotograferingen på bb, är den borttagen? Tyckte det stod något om att den upphört?
    Skickar man in bilder själv till VLT och V-åsaren då eller hur gjorde ni andra?
    Mamma till två underbara små tösor
  • atelli

BBfotograferingen togs bort i mitten av december. Nu finns möjligheten till gratis fotografering hos nån fotograf på stan. Det borde stå i VLT om var o hur...

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3