• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Lillen06

Aran: Den finns att beställa på nätet,, beställde min för ca 50 kr, kommer inte i håg..
    Den heter: Växa upptäcka världen,,, där kan man läsa om vad som händer när barnet är ett vissta antal veckor,, stämmer ganska bra för mig med... den är så pass billig så den borde du beställa..

• Lillen06

så var det kanske.. beställde på libris nånting hette det på nätet,,

• Valaina
    Deighthon--> Gjorde lite som du och gav Elis extramat innan han skulle sova igår kväll/natt. Han fick 50 ml av min sparade mjölk efter den vanliga amningen och : Ahh! Har sovit från 23:00 till 7:30!!!! Min son är världens bästa unge!!
    iofs har han sovit 7,5-8 timmar på "bara" aming förut, men nu sov han verkligen hela natten och vaknade inte och gnydde då och då så att man fick stoppa i nappen, utan sov gott hela tiden! Vi också!!!Skrattande
    Minja och Elis mamma
  • Deighthon

Aran - jag har precis samma problem med Tilly....hon sover såååå gott i bil&vagn men vill inte ligga själv inne och sova dagtid.Hon sover allra bäst i min mans famn.Hoppas detta är övergående! Hon är i och för sig nöjd men det är ändå trist att de vaknar 5 minuter efter man lagt dem....

• Deighthon

Valaina - Underbart att få sån sammanhängande nattsömn!! Heja Elis!

• Aran

Tror jag ska beställa den boken, kan ju vara suveränt att ha.

Idag har hon inte sovit mycket heller.. Vakna 9.30, sen var hon vaken till 11 då vi gick till BVC. Var där till 11.45 ca. Sen tog vi en promenad ca en timme. Den timmen sov hon. Sen har hon varit vaken nästan hela dagen. Hon tog en microsömn runt fyra.. på några minuter. Nu har hon sommnat igen, får se hur länge det blir den här gången. (GAAHHHHHH) ringde på dörren nu när hon precis somnat!!!! åååå vad sur jag blir.. allt blir så typiskt nu bara för att man vill att hon ska sova en stund.

Puuhh hon vaknade inte

Hur mycket går era pärlor upp i veckan. Annie går upp ca 150 gram i veckan, hon ligger precis under kurvan . BVC säger att dom gärna ska gå upp lite mer, men att detta är ok också. Men alltid kul att höra andras erfarenheter..

• Aran

Ååå måste få klaga lite.. Det var en pappa här och hämta sin son som har lekt med min son.

Så står han med dörren på VIDGAVEL under hela tiden som hans son klär på sig. Dels blir det kallt för Annie som ligger i vardagsrummet så att det drar på henne, och DELS blir det kallt som fasiken i hela huset och det tar TID att värma upp igen och dyrt för den delen. Suck, blir sur när folk inte kan tänka.

Så skönt att få det sagt

• Valaina
    Aran--> Du skulle ha skällt på honom...vilken tölp!
    Minja och Elis mamma
  • Längtande Lina

Idag är första dagen utav 4 som jag är helt själv med Milton. Min man är ju i fjällen med jobbet... Jag har fyllt denna dagen med aktiviteter, har varit på läkarbesök med Milton och så har vi haft besök av Milla-B och hennes Gabriel. Så dagen har gått hyfsat fort...hoppas nu att min kära son kommer att sova lika gått i natt som igår (20 - 06, sen 06.30 - 08.00). Måste ju erkänna att det ikväll blir första gången jag lägger Milton för natten...det har alltid min man gjort!!! Känns lite nervöst...men det ska nog gå bra, han brukar inte vara så kinkig!

Mamma till underbara Milton, 061203
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3