• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Smilla 78

Ja du har rätt, tänk att snart kan kännas så himla långt bort

Vi får en kille 21 februari
  • Deighthon

Smilla&Miamore - Sorry,kan tro att det är frustrerande för er som fortfarande väntar...jag vet hur det kändes mot slutet!! Men SNART är det dax,så himla spännande! Väntar att få höra när den första av er fått...känns som det var ett tag sen nån fick nu(förutom en solstråles mamma).
    Styrkekramar från mig!

• Flink

God morgon alla!

Här är en till som också tycker att väntan känns som en evighet!
    Fundersam
    Inte kan jag minnas att sista tiden  var så här jobbig?!

Jag kommer säkerligen få sist av alla och föda ut en jättebebis!

Ha de gott!

Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Längtande Lina

Hej tjejer... jag förstår att ni tycker det är jobbigt att vänta...men vi har alla varit där :-O Det känns verkligen som om man aldrig ska få träffa sin bebis...men helt plötsligt är h*n där och det känns som om ni aldrig har varit utan h*n!!!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Typiskt, bara för att jag berättade om Miltons fantanstiska nätter så blev det inte som vanligt i natt.... Denna gången vaknade han redan kl 03.00 och ville ha mat...sen vaknade han 06.15, bajsade och var jättepigg och glad! Så det var bara att ta upp honom och sätta honom i babysittern, där satt han och skrattade och pratade med nallarna medan jag fixade håret, sminkade mig, åt frukost o läste tidningen. Efter dryga timmen blev han trött och gnuggade sig i ögonen...så då lade jag honom i vaggan igen och nu sover han igen...och här sitter jag färdig för dagens äventyr

Om dryga 1 timme kommer en kompis och hämtar oss, så ska vi åka till Örebro! Så Milton får sova max 1 timme...sen lär han väl vilja ha mat också, det var ju ett tag sedan kl var 03.00...

• Trikarn

Jag är helt 100 på att min bebbe byggt bo därinne o inte vill komma ut!

Har jobbiga värkar ( regelbunda) ti immar..sedan slutar de...Ont i ryggslutet som menvärk som inte släpper..Men ingen bebbe ännu*suck*

Tycker nästan att slutet denna grav är värre än förra....

Dessutom är Korall sjuk, så iof är det bra att bebben stannar ett tag till där inne..Hon har infektion i luftvägarna-smittsamt är det dessutom*blääää*

skickade ett mejl till öppna förskolan så att de skulle säga till föräldrarna som var där i tisdags så att de håller koll på sina gullungar så att inte de oxå blir smittade...

Det är slaimsnor, grönt äckel i ögonen, feber, slem o hosta...usch!

• Längtande Lina

Trikarn, stackars Korall!!!! Precis som du skrev så är det nog bättre om bebben väntar ett tag till så att Korall hinner blir frisk!!!

• Flink
    Trikarn: Läte inget vidare med dottern din! Hoppas verkligen hon piggnar på sig inom kort. Håller helt med dig om att slutet på denna graviditet är värre än första.....
    Har precis som dig jobbiga förvärkar/värkar som är regelbundna men bara dör ut när man går och lägger sig
    Vi får hoppas vi får se våra bebisar inom kort....

Längtande Lina: Jobbigt när dem små inte sover! Kan trösta dig med att min 2-åring inte heller sover. Hela veckan har han varit vaken sedan 05.00
    Man blir sååå trött som förälder när sömnen strular.
    Hoppas det blir till det bättre snart.
    Ha en toppentrevlig dag i Örebro!
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Längtande Lina

Flink, tack
    Ja, jag ska väl egentligen inte klaga när han oftast sover så bra...men jag är så morgontrött så jag gillar verkligen inte att gå upp strax efter 06.00 Men som tur var så gick jag ju och lade mig tidigt (22.00) eftersom jag är själv hemma och kände att det var onödigt att bara sitta uppe och rulla tummarna....

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3