• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • babycat

Jaha, idag har jag BF men bebben låter vänta på sig...Började få värkar igår men de slutade när jag gick och la mig. Har varit himla dålig i magen nu i tre dagar så jag hoppas att det sätter igång snart.
    Känns så himla tungt nu på slutet och inte blir det bättre av att sonen har kommit in trotsperioden....

LL:jag tycker också att det var en jättefin bild av Milton i tidningen

• Trikarn

LL: jättevacker bild på Milton i tidningen!

babycat: kan tyvärr inte trösta dig med annat än att bebben kommer ut förr eller senare...är oxå risigi kistan, sedan typ 2v! och värkar har jag med...men som sagt en vecka kvar till BF för mig.... Men med Korall sjuk så känns det tuungt!

Men om vi lixom tajmar in varandra så kan vi ligga där o snacka strunt tillsammans..

• Längtande Lina

Jordnöten, babycat och Trikarn: TACK

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Aran

Hur mycket saker gör ni med era bebisar? Annie är 7 veckor nu, och jag kan inte säga att jag har gjort mycket med henne. Alltså jag menar aktiviteter utanför hemmet. Jag tar en promenad varje dag, men inte så att hon har fått känna på så mycket nya miljöer direkt. Känner att jag inte har haft den orken och tiden att ta ut henne på allt möjligt. Undrar bara om det är jag som är så.. Och känner mig lite stressad kanske över att hon mest är hemma. Hur är ni? Känner att orken, lusten har kommit nu till att göra massa ting med henne...

• Smilla 78

Har varit hos BM idag, allt var bra. Berättade lite om de senaste veckorna. Gissa vad hon svarade? -Det kan ju ta upp till en vecka innan det är dax
    Har inga problem med max en veckas väntan på lillen Känner mig så lycklig och rusig nu, snart får vi träffa vår älskling!

Vi får en kille 21 februari
  • Deighthon

Aran - Jag tror att jag har varit ganska lyckligt lottad eftersom Tilly sover så bra på nätterna vilket innebär att jag har orken att hitta på olika saker.Det blir ju inga aktiviteter för henne eftersom hon är så liten men det blir en vända på stan,lunchdejt,fikadejt med andra mammor mm. Man känner sig ju lite stressad till en början innan man lär känna sitt barn ordentligt men det är skönt när man kommer till den punkten då man känner sig lugn.
    Kul att du börjar känna dig pigg på att hitta på lite grejer!

• Längtande Lina
    Aran, jag hittar också alltid på saker med Milton. Men precis som Lotta skriver så är det ju inte för hans skull (han är för liten) utan mer för min. Jag är social och vill gärna träffa andra. Så jag träffar andra mammor, lunchar, fikar, hälsar på gamla jobb, går på stan m.m. Jag hade nog blivit tokig av att bara sitta hemma!!!!

Smilla, härligt om ni snart får träffa bebben!!!
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • Aran

Ja precis, det som är grejjen. Jag är också såå social annars.. Kul att det kommer tillbaka.

Mamma var barnvakt till annie idag ett par timmar när Oliver (min son) och jag var på badhuset. . Första gången jag lämnar bort henne, men det gick bra. Kändes konstigt för mig bara .

• Trikarn

Hej allihopa!

Nu är Korall ännu sämre...har fått en tid på oxbacken 19.45!! då sover hon juh..men de lär väl kunna lyssna på bröstet iallf..

Högre feber, MKT djupare hosta osså en äckeldiaree..de sade på upplysningen att hon kanske inte fått rätt medecin för henne utan borde ha ngt annat..

Jäkla )(/&%&/(/&%¤&/&%¤&/&%&/.......

Har gått en promenad iadg i solen..gubben fick vara hemma med Korall..Var till Aros baby o shoppade lite...kul var det men när jag kom hem var Korall sämre och jag har nu ont i fötter o rygg..

Men nu får bebben gärna stanna kvar tills det att vi vet vad som är fel med Korall..börjar bli ororlig att det är lunginflammation oxå..

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3