• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Oj, nu är jag helt slut!!!
    Tog en promenad ner på stan(1 timme), gick sen på stan i 1½ tiime utan att hitta något, och sen hem igen (1 timme) Så jag har rört på mig konstant i 3½ timme. Det känns kan jag säga!!!!! Smått svettig nu....
    Milton var jätteduktig och sov på vägen ner, var vaken o låg snällt och tittade på stan och sov mestadels på vägen hem....
    Så nu är det strax dags för Milton att äta!!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • babycat

Trikarn: Ja det låter bra hoppas nu att Korall blir bättre innan bebisen kommer, inte kul att ha ett sjukt barn hemma när man själv också ska vara borta...

• Cella

Hej allihop!
    Nu är hon här vår lilla Maja 1/2 kl:05:16 kom hon till världen,
    49cm och 3738gr!
    Undrar om det hade rätt på UL, hon föddes ju i vecka 37+6 och så stor.
    Värkarna satte igång 22:00, kl 00:30 åkte vi in, 2 timmar senare var jag öppen 8,5cm.
    Allt gick bra och jag hann bara med lustgas, på slutet satte de in värkestimulerande dropp + att en sköterska låg på magen.

Hade glömt bort hur förbannat ont det gör, men man får ju ngt bra för det.
    Hon har ljust hår och är verkligen jättesöt, sover och tuttar. Men som sagt man vet ju inte hur allt blir senare.

Men vi är stolat och lyckliga över vårt andra muirakel!

• Smilla 78

Cella: Grattis!! Gud vad roligt och skönt att det gick så fort

Vi får en kille 21 februari
  • Flink
    Cella: Ett jättestort grattis till er lilla Maja! Vad härligt å höra att allt gått bra!

Å jag blir lite smått avis, vill också gosa bebis
    Men här är det lugnt och inga känningar alls just nu.
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • LillSkruttet
    Cella: GRATTIS!!!

Flink: Nog blir man avis. Men samtidigt är jag glad om lill*n stannar där inne till v 38 iallafall. Slemmisen gick ju i tisdags och jag är bara i v 35, så lite lite till kan h*n väl stanna där h*n är.
    BF 15 mars 2007
  • Valaina
    Cella--> Grattis!!

Trikarn--> Hoppas Korall mår bättre snart, det är ju så jobbigt när ens lilla mår dåligt.

Flink--> Snart är det din tur! Och min tur att komma över med en present när du just vaknat..he he... Jag tror du får en flicka! Om man får gissa....
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

Förresten tjejer, har köpt en amningspump idag av en tjej här på FL, en Avent Isis hand"driven".

Fråga:
    Är det någon som har nån erfarenhet av pumpar i allmänhet och just den sorten i synnerhet???

Minja och Elis mamma
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3