• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trikarn

Grattis Cella! Nu är jag allt bra avundsjuk!

• Längtande Lina
    Cella: grattis

Valaina; jag har provat två olika handpumpar (dock ingen Avent) och de var en mardröm tycker jag, gjorde så j-a ont!!....men å andra sidan så tror jag inte att jag hade så mycket mjölk...det gick ju hur lätt som helst att sluta amma!!!
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • Flink
    Lillskruttet: Förstår dig verkligen om du vill att bebis i magen ska stanna ett litet tag till....
    Min slempropp håller fortfarande på och släpper å jag är väl inne på 3:e veckan nu?
    Men avis på att mysa med bebis det blir man allt

Valaina: Faktiskt så längtar jag tills ni kan komma och väcka mig
    För nu är jag lite trött på stooora magen min!
    Helt ok att gissa! Är ju sååå nyfiken själv på vad det blir......killnamn har jag/vi ännu inte funderat på än

Igår morse small det liksom till i mina fingrar och tår. Dem har blivit megasvullna och gör jätteont. Minns inte alls att det blev så förra gången. Säkerligen mycket vätska man samlar på sig nu den sista tiden?!

Ha Det Gott!
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • dillon

Hej på er!!

Först och främst, stort grattis till alla nya bebisar! Har varit skitdålig på att följa er på tråden. Ni är så duktiga på att skriva och jag tycker aldrig jag hinner med i tempot...Men nu jobbar jag mina 3 sista dagar innan jag blir hemma och väntar på bebis så då ska tiden finnas till tycker jag!

Så jag säger som er andra februarimammor, nu är det snaart vår tur

• Tre solstrålars mamma
    Cella: GRATTIS till dottern!!!

Här hemma är det UVI och mjölkstockning med hög feber som gäller Jag som nyss börjat känna mig litet bättre "där nere" så hade hoppats på att få komma ut och röra på mig/träffa vänner. Men näej då. Jag får snällt fortsätta ligga hemma och käka pencillin istället. Än så länge njuter jag alltså inte av bebistiden. Hittills har allt varit pest och kolera!!! Tur att lilljäntan är så himla lugn och glad och att maken är hemma och tar hand om "stora tösan".

Valaina: Jag har en avent pump som man pumpar för hand med. Men vet inte om den heter just Avent Isis. Jag använde den förra gången jag ammade och då fungerade den kanon när väl fick in tekniken. Är det något särskilt du undrar över?

Apropå det så tänkte jag sälja min pump så om någon intresserad är det bara att hojta till
    Mamma till två underbara små tösor
  • Smilla 78

Igår var jag riktigt duktig, skurade både inne i duschen och på toa. Kröp omkring på alla fyra och såg rolig ut men rent blev det Glad
    På em tog vi en promenad i solen på minst 45 min, det var så himla mysigt väder ute igår.

Dillon: Ja snart är det verkligen vår tur!

Vi får en kille 21 februari
  • Cella

Hejsan alla,
    Så härligt med en liten bebbe!
    Snäll är hon också äter och sover, men man vet ju aldrig när det vänder. Trist nog så är jag och W sjuka, snorar, hostar och allmänt hängiga.

Glad att jag var frisk när hon skulle ut, inte kul att vara hostig då inte.

När tycker ni att man kan börja gu ut med bebben? Det är ju inte speciellt kallt nu och jag känner att man skulle behöva lite luft.

Nej, nu ska jag gå och snusa bebis.
    Kram.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3