• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Deighthon

LL - Lycka till med nattandet! Min man är bättre på att natta Tilly också!

Aran - Vad irriterande!!!! Nu senaste gången gick Tilly upp 300gr på 2 veckor,gången innan gick hon upp 500gr på 2 veckor.Så alltså samma som Annie nu senaste veckorna.

• Längtande Lina
    Deighthon, Det gick bra med läggningen! Milton fick mat vid 19.45 sen lade jag honom att sova efter blöjbyte. Och 5 min senare så sov han så snällt i vaggan Så nu hoppas jag att han sover lika bra som de tidigare nätterna... (20.00 - 06.00, mat sen 06.15 - 07.30)
    Mamma till underbara Milton, 061203
  • Aran

LL

Lyllos dig som har en son som sover så snällt. Min lilla dottra vill gärna vakna ett par ggr om natten och äta, byta blöja, knöla och böka. Så någon djupsömn blir det inte här inte!

Jag ska också vara själv hela helgen utan sambon. Det ska nog gå bra, har ju min lilla pojk som hjälpreda . Men ändå ovant att vara helt själv så länge med mina barn.

Nu ska jag försöka hinna med en dusch (det där lät, haha) Annie har somnat om igen.. Nu har hon nog sovit en timme i alla fall

• Aran

deighton

Ok, låter ju normalt då. Hur ofta äter hon? Hur lång är hon`?

• Längtande Lina
    Aran, ja Milton sover jättebra på nätterna. Det är jätteskönt och jag känner mig väldigt bortskämd *skäms nästan* Så utvilad känner jag mig nästan jämt faktiskt, men det är tur det, för han sover inte alls lika lätt på dagarna. Då måste man oftast gå med vagnen, åka bil eller gå runt, runt med honom här hemma i babybjörnen eller i ringsjalen!!
  • Deighthon

Aran - hon vägdes&mättes i måndags(6veckor)och var då 55,4cm och vägde 4740gr(när hon föddes var hon 49cm och 3562gr).

• Längtande Lina

Jag var och vägde och mätte Milton idag (8½ vecka): 59.5cm lång och 5370gr... var 53cm och vägde 3690gr när han föddes...så han går stadigt uppåt

• Aran

LL

Skäms inte.. NJUT! .

Ändrade planer på hemmafronten. Sambon ska vara hemma. Blev ingen resa.. Skönt för mig

• Smilla 78

Fy vad mycket bebis prat det är här nu, är bara LITE avundsjuk Skrattande

Vi får en kille 21 februari
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3