Inlägg från: Längtande Lina |Visa alla inlägg
  • Längtande Lina

Vintermammor fr Västerås 3

Jag var och vägde och mätte Milton idag (8½ vecka): 59.5cm lång och 5370gr... var 53cm och vägde 3690gr när han föddes...så han går stadigt uppåt

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Hej tjejer... jag förstår att ni tycker det är jobbigt att vänta...men vi har alla varit där :-O Det känns verkligen som om man aldrig ska få träffa sin bebis...men helt plötsligt är h*n där och det känns som om ni aldrig har varit utan h*n!!!!!

• Längtande Lina

Typiskt, bara för att jag berättade om Miltons fantanstiska nätter så blev det inte som vanligt i natt.... Denna gången vaknade han redan kl 03.00 och ville ha mat...sen vaknade han 06.15, bajsade och var jättepigg och glad! Så det var bara att ta upp honom och sätta honom i babysittern, där satt han och skrattade och pratade med nallarna medan jag fixade håret, sminkade mig, åt frukost o läste tidningen. Efter dryga timmen blev han trött och gnuggade sig i ögonen...så då lade jag honom i vaggan igen och nu sover han igen...och här sitter jag färdig för dagens äventyr

Om dryga 1 timme kommer en kompis och hämtar oss, så ska vi åka till Örebro! Så Milton får sova max 1 timme...sen lär han väl vilja ha mat också, det var ju ett tag sedan kl var 03.00...

• Längtande Lina

Trikarn, stackars Korall!!!! Precis som du skrev så är det nog bättre om bebben väntar ett tag till så att Korall hinner blir frisk!!!

• Längtande Lina

Flink, tack
    Ja, jag ska väl egentligen inte klaga när han oftast sover så bra...men jag är så morgontrött så jag gillar verkligen inte att gå upp strax efter 06.00 Men som tur var så gick jag ju och lade mig tidigt (22.00) eftersom jag är själv hemma och kände att det var onödigt att bara sitta uppe och rulla tummarna....

• Längtande Lina

Jordnöten, babycat och Trikarn: TACK

• Längtande Lina
    Aran, jag hittar också alltid på saker med Milton. Men precis som Lotta skriver så är det ju inte för hans skull (han är för liten) utan mer för min. Jag är social och vill gärna träffa andra. Så jag träffar andra mammor, lunchar, fikar, hälsar på gamla jobb, går på stan m.m. Jag hade nog blivit tokig av att bara sitta hemma!!!!

Smilla, härligt om ni snart får träffa bebben!!!
  • Längtande Lina

Oj, nu är jag helt slut!!!
    Tog en promenad ner på stan(1 timme), gick sen på stan i 1½ tiime utan att hitta något, och sen hem igen (1 timme) Så jag har rört på mig konstant i 3½ timme. Det känns kan jag säga!!!!! Smått svettig nu....
    Milton var jätteduktig och sov på vägen ner, var vaken o låg snällt och tittade på stan och sov mestadels på vägen hem....
    Så nu är det strax dags för Milton att äta!!!!

• Längtande Lina
    Cella: grattis

Valaina; jag har provat två olika handpumpar (dock ingen Avent) och de var en mardröm tycker jag, gjorde så j-a ont!!....men å andra sidan så tror jag inte att jag hade så mycket mjölk...det gick ju hur lätt som helst att sluta amma!!!
  • Längtande Lina

babyontheway, grattis till sonen!!!

• Längtande Lina

Trikarn, spännande! Håller tummarna att det är på G...

• Längtande Lina
    Lillen, såg söt Melvin i tidningen idag
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3