• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma

Vad gulliga ni är tjejer som tycker det vore roligt att träffa mig Blir såå glad

Buhuuu och snyft så kan jag inte på måndag Och då är det defenitivt säkert att jag inte kan tyvärr eftersom vi då måste ha grupparbete hela dagen inför seminariet på tisdagen..*pustar*. På torsdag och fredag nästa vecka eller måndagen veckan efter vore det däremot jätte skoj om gick att få till en träff

Jag gör en liten träff lista för att se om det finns intresse för någon av de dagarna. Fyll på med era namn efter mitt om ni kan den dagen. För mig passar lunchtid bäst de här dagarna men om em-fika passar bättre för er andra så får det fungera det med.

Lunch eller fika-träff
    Torsdag 30/11: En solstråles mamma,
    Fredag 1/12: En solstråles mamma,
    Måndag 4/12: En solstråles mamma,

Idag har jag, maken och lillan varit på stan och fixat kläder till maken. Han hade akut behov av byxor och en fin vinterjacka. Brothers i Centra hade verkligen IT!! Har aldrig varit inne i den affären förut..
    Sedan blev det en sväng till IKEA, Hälla shoppingen, matbutiken och därefter till musikaffären Hagströms för att köpa en aukustisk gitarr till mig Jag ska få den i födelsedagspresent av maken men han tyckte jag skulle vara med och välja ut den Hade länge önskat en gitarr så kan spela och sjunga för mina barn!
    Sedan svängde vi förbi en barndomskamrat till mig och firade hennes födelsedag. Allt detta hann vi med på 5h, tycker jag var en rätt bra tid med tanke på en liten i släptåg som ska ha fika, mat och behöver rastas på alla möjliga vis...hihi...

bf 26/1-2007 (v31)
  • Tre solstrålars mamma
    Atelli: Hade ju varit ypperligt att samåka! Eftersom inte kan på måndag så får jag dock tacka nej denna gången. Men om vi lyckas hamna på samma träff en annan gång så samåker jag jätte gärna!

Valaina: Härligt att du fått tagit bort klamrarna nu! Vet precis hur det känns och det var underbart!! För mig hade de dessutom börjat klia någe otroligt innan de togs bort efter 11 dagar...

Minja: Ja jises, 4 barn... är imponerad! Jag å maken satt just idag och pratade lite och skrattade över vad vi verkligen gett oss in i. Vi som har fullt upp med bara en liten go jänta på 2 hela vuxna Hur ska det gå med en till liten buskotte att springa efter/hålla rätt på.....*fasar med glädje*. Så egentligen skulle jag vilja ha fler barn MEN mitt tålamod räcker nog endast till 2 och då blir det nog på gränsen..hihi..
    Och vad gäller städmanin så är jag hemskt avundsjuk. Själv så kan jag knappt böja mig ner längre så städa det finns inte i mitt vokabulär numera. Men det skulle vara "skoj" och väl behövligt om hade kunnat/orkat. Funderar på hur jag ens ska lyckas julpynta här om 2 veckor....
    bf 26/1-2007 (v31)
  • Valaina

Deighton--> Ja, jag är lycklig, trött som sjutton men lycklig!

Ja, 2 barn...Idag har jag varit ensam med dem från 11:00-20:00 och fått se hur jäkla duktig min stora tjej är. Inte ett endaste gnäll om att jag prioriterar Elis eller att hon får vänta lite på saker och ting. Jag blir alldeles varm av stolthet när hon är så tålmodig och fin.
    Men jag nåste ju beundra de som har två blöjbarn..jag fattar inte hur de ska orka. Minja är ju ändå "stor" och klarar mycket själv och fattar liksom läget om man säger.

Städmani..ja vem hade kunnat ana att man skulle slippa det? Micke har fixat allt, precis allt, de senaste veckorna. Städning, tvätt, disk och matlagning. Han är verkligen helt underbar. Tur att man träffat en sån prins.

• Minja

Solen: Envishet, sammandragningar och ett jävlar anama gör att jag måste bli klar... för ju fler samman dragningar, ju närmare är bebisen här
    Nej så illa är det inte.. det är som en tvångstanke helt enkelt men snart är jag klar.. i morrn skall jag städa köket sedan är alla rum klara HURRA!! alla målning som jag satt upp att fixa är klar, tvätten av mattor är klar, har bara 2 röda kvar och de skall jag fixa i morrn.
    TRor inte att jag hade mer än veckostädningen kvar som man tar lite då och då...
    Så nästa vecka skall här adventpyntas är min plan

• Deighthon

En Solstråles mamma - Vore kanon om vi kunde få till en träff i slutet av nästa vecka.Jag kan fredag så fyller på den listan nedan.

Fika fredag 1/12
    En solstråles mamma
    Lotta(Deighton)

Valaina- Kan tro att du är stolt över tjejen! Det är då man inser att man lyckats,eller hur?!

• Längtande Lina

Lägger in båda listorna så vi inte tappar bort dem!!

Måndag 27/11 kl 11.30
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande lina)
    Anna (atelli)
    Ann-Sofie (jordnöten)
    Almira (krofnica 2002)

Fika fredag 1/12
    En solstråles mamma
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande Lina)

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Deighthon

LL- Ja du,vi får väl se om du fortfarande kan på måndag...och ännu mer tveksamt fredag....
    Har just ätit 3-rätters(hade vänner här)och är proppmätt..hur ska man kunna sova på denna tunga bebis/mat/efterrätt/godis-mage???!!!

• jordnöten

LL: Nu är det allt obligatoriskt för dig att sätta ett avtryck här varenda dag, för annars skenar fantasin iväg snabbt som sjutton

• Aran

Tjoho!! Måste bara få pusta ut lite. Håller på att flyttar, och nu ska jag dra ur sladden till datorn och packa ner den, får se när den blir inkopplad igen . Känns lite i mage o rygg kan jag säga att hålla på med flytt så här i vecka 39 , men vem vet det kanske sätter igång ett o annat . Fast egentligen vill jag att bebisen väntar ett par dagar till så att man hinner komma i ordning lite.. Nej nu ska jag fortsätta. Ha det så bra alla, och lycka till Längtande Lina om du snart ska föda .

Tjingeling!!!

• Längtande Lina

Jordnöten, här är jag
    Ja, ska försöka komma ihåg att göra avtryck varje dag....

Kram Lina, BF 19/11 2006
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3