• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Deighthon

Valaina - Vad underbart att höra,man blir riktigt avis! Måste kännas så mysigt! Ska kolla i VLT idag!  Förresten så har nog Sol och Bad också fått.........Tror hon&Delphia åkte in samma dag el med en dag emellan...mycket spännande!

• Tre solstrålars mamma
    Valaina: Vilken fin förlossningeberättelse Blir alltid så rörd när läser förlossningsberättelser! Trots att det ju lät riktigt hemskt med värkarna du fick såklart 

Jag skulle jätte gärna velat hänga med på lunchen i morgon. Men förmodligen har vi grupparbete efter föreläsningen som slutar 12. Så då hinner jag inte  
    Om vi inte har det så ringer jag Jordnöten och hör vart ni är någonstans, har för mig hon skulle följa med?!

bf 26/1-2007 (v31)
  • Längtande Lina

Valaina, tack för att jag fick läsa förlossningsberättelsen!!! Usch vad hemskt med "stormvärkarna" skönt att höra att allt gick så bra ändå och att du är nöjd med vistelsen!!! Ska gensast gå ner och kolla efter Elis i VLT!!!!

Deighton, La Pasta låter bra det...tippar på att de har pasta Och det är väl sådant man ska ladda med inför förlossningen?!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

Lunch torsdag 23/11 kl 11.30, La Pasta
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande Lina)
    Anna (atelli)

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Delphia

Hejsan alla glada... Min dator har tyvärr kraschat därför har jag inte kunnat uppdatera er. Var hos bm idag och är öppen 1,5 cm nu och har börjat komma igång. Äntligen om jag ska vara ärlig. Har fått en tid för kontroll på måndag och disskutera igångsättning. Tyvärr vill de inte riktigt lyssna på vad jag har att säga så det verkar som om de helst inte vill sätta igång mig på måndag om inget hänt innan dess. Ja man lär ju få slå sig igenom det mesta nu för tiden. Suck.. Men glad är jag iaf. Från i lördags då jag åkte in på förlossningen och hade precis kommit in i latensfasen till idag då jag var öppen 1,5 cm så det är ju på g. Hoppas hoppas

Hoppas allt är bra med er andra.

Kram Ramona

har börjat öppna mig
  • Längtande Lina

Delphia, som du luras Vi trodde ju att du redan låg och snusade bebis!!!
    Då hoppas vi verkligen att det kommer igång snart då!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Deighthon

Delphia - Trodde du var på bb med bebis! Men det låter ju som det blir riktigt snart i varje fall!

• Aran

Hej!

Jaha ytterligare än dag närmare att få träffa bebis . Tiden går sakta sakta nu. 19 dagar kvar! . Var hos BM idag, allt är bra och bebis ligger åt rätt håll. Har varit så nojjig över säte så hon tog in en annan BM för dubbel koll, vet ni vad denna BM säger då efter att ha klämt på magen nån sekund.. "ja jag tycker nog mig känna ett huvud här uppe, det är ganska hårt här" !!! ??? Va tänker jag, bebisen sitter trots allt.. bara kände hur besviken jag blev. Men så började hon trycka o grejja i bäckenet och ångrade sig snabbt.. "nej men här är definitivt ett huvud fastkilat.. det är ju stenhårt här nere". Så fortsatte hon att klämma lite över magen och sa att jag troligen hade haft en sammandragning när hon kände första gången därför magen var så hård upptill, och att den nu var mjukare och visst ligger bebisen rätt. Jätte skönt att höra verkligen, men samtidigt blir jag lite nojjig i alla fall, jaja hoppas dom gör ett UL när man kommer in på BB så dom ser där att bebisen ligger rätt, eller kan man begära ett UL redan nu, typ ringa spec mödravården?? Någon som vet? Kanske är BM:s uppgift att fixa sånt.. Men det är inge vidare att vara orolig tycker jag.

Ska försöka ta en prommis idag, men det är ju så tungt. Jag tycker det är jätte jobbigt att gå. men måste ju, har blivit en gottegris på sista tiden och vet faktiskt inte om det går en dag ens utan något sött, fy mig!!!

• Smilla 78

Sol och bad:Grattis till sonen

BF 21 februari
  • Längtande Lina

Smilla, har jag missat något??? Har Bea fått en son???

Kram Lina, BF 19/11 2006
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3