• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Ha en härlig lunch tjejer...hoppas att jag kan komma med nästa gång... Kanske inte kan sitta med hela lunchen, men kan ju i alla fall kika förbi och visa underverket

Vi åkte hem från BB igår eftersom det fortfarande är fullt på 87:an och jag ville inte vara själv längre... Men det tog tid att bli utskriven! När läkaren gjorde 48 timmars kollen tyckte hon att Milton var lite blek så hon beodrade järntest och något test där dem kollade syressättningen. Det tog tid innan vi fick göra järntestet, sen fick vi vänta 2 timmar på svar...sen skulle doktorn bestämma sig om vi fick åka hem eller inte.... Bebisar skulle tydligen inte ha järn under 160 och Milton hade 114 Förvånad Men vi fick åka hem i alla fall...han äter ju bra och är vaken och alert emellan åt. Men imorgon när vi ska göra PKU så ska dem även kolla järnet igen...så då lär vi bli några timmar uppe på lasarettet igen

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Mi Amore

Längtande Lina: Ja du måste ju komma och visa upp pojken!
    Skönt att få åka hem så du slipper va själv, men inte så kul med hans järn värde, men eftersom ni fick åka hem så kan de ju inte va nån fara, kanske får nå järndroppar eller nåt.

• candyheart

Hej allihopa!

Tänk att imorgon blir Meja en månad! Vad fort tiden gått, inte som när man var gravid direkt!

Är så rädd att den bara ska flyga iväg.

Vad skoj att det är så många som fått och snart är alla bebisar här!

Kram på er alla

Lenita och Meja

• Tre solstrålars mamma

Hej tjejer!

Jag hade tyvärr inte sådan bra tur den här gången vad gäller förkylning. Den slog till med dunder å brak nu i natt så är hemma med feber, enorm huvudvärk, lite hosta och en massa snor...ursäkta detaljerna
    Maken fick ta lillan till barnakuten själv. Vilket jag inte gillar då ju vill vara med å ha koll på att allt sköts korrekt. Maken har ju en förmåga att utesluta saker och glömma saker osv. Så han hade sagt fel till läkaren och glömt namnet på hostmedicinen vi använt osv osv. Lillan fick iaf astmamedicin utskrivet efter besöket...vilket jag ställer mig tveksam till då maken tydligen inte lagt alla kort rätt på bordet Är det typiskt karlar att ha sådana otroligt små hjärnor att de inte minns ett dyft??!! Eller är det bara min?!
    Jaja... utan att ha fått ur maken något riktigt vettigt så verkar det iaf som att läkaren inte heller kunde ställa någon diagnos men att han tyckte vi skulle testa med astmamedicinen ett tag. Så skulle vi boka tid för pricktest också för att utesluta alla möjliga vardagliga allergier..
    Jag tror jag ska ta å ringa den där barnakut läkaren och rådfråga lite. Vill verkligen inte ge astmamedicin i onödan...speciellt inte när den är tillväxthämmande..

bf 26/1-2007 (v33)
  • LillSkruttet

En solstråles mamma: Låter som en bra idé att kontakta läkaren eller iallafall be sjuksköterska på kliniken att han/hon läser upp ur journalen vad som sagts vid besöket.
    Bara att inse att karlar är ett helt annat släkte än vi kvinnor.....ändå upphör man aldrig att förvånas Fundersam Konstigt det där.

• Deighthon

Tack för trevlig lunch idag!!!! Snacka om att det piggar upp!
    Jag åkte och hämtade sonen på dagis och sen direkt till simhallen...ambitiöst va??!! Det var skönt att vara i vattnet och jag tänkte att det kanske kunde sätta igång nåt..ha..ha..man vet aldrig!
    Nu ska jag baka födelsedagstårta tills imorgon!

LL - Kan tänka att det var skönt att få komma hem! Hur gick PKU testet idag? Fatta att du är hemma med din lilla Milton nu!!!!!!!

En Solstråles mamma - Karlar säger jag bara!!!!!!! Hoppas ni kryar på er snabbt!

Jordnöten - Hur står det till? Tycker synd om dig som har det så jobbigt!!! Ska vi slå oss samman och klämma ut de små liven nu????

• Längtande Lina

Deighthon, PKU testet är imorgon...

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

En fråga till er som vet
    Hur "slöa" är det normalt att bebisarna är??? Jag är ju lite orolig nu när jag vet att järnvärdet är lågt, Milton sover verkligen hur mycket som helst!!! Fick mat vid 06.00, 09.30, 12.00. Mellan 12.30 - 16 har han sovit nästan hela tiden. Åt lite, 16.30 men somnade ifrån ganska fort... sov till 18.00 när han tog lite mat igen, lite mer den här gången men somnade hyfsat fort igen...sover sen dess!!!! Är detta verkligen normalt eller är han extra slö????

Kram Lina, mamma till underverket Milton
  • Minja

LL: jag tycker inte att han låter slö efter som han äter realativt var 3 timme..
    Är du tvungen att väcka honom för att ge mat eller vaknar han själv?

Som vuxen kan man ju bli trött av att ha lågt hb säkert är det lika dant för barn men efter som du fick åka hem så tror inte jag att det är någon större fara och han kanske jobbar lite med bilirubinet ( de barn får gulsot av)

• Trikarn

LL : Tycker att de inte vrkar vara ngn fara, vi fick väcka Korall för att ge henne mat de första 2 veckorna, sedan fick hon sova bäst hon ville...
    fast det var mest tutte, blöja, sova, blöja *10 och mera tutte =) osså sooova igen...

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3