• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • jordnöten

LL: Försök vila så mycket det går...och om det behövs...så har de nu börjat med att man kan få åka in tilll förlossningen och få en sovdos och få åka hem och sova...tidigare blev man i så fall kvar.

Tack tjejer för en trevlig lunch Och Valaina...snacka om att din lilla goa grabb fick en att längta ännu mer efter att bli av med magen. Oj vad fin han va Så roligt att ni kom förbi och du såg verkligen toppenfräsch ut!!!

• LillSkruttet

LL: Hoppas att liten snart bestämmer sig för att komma ut! Glad

Tillåt mig att få psykbryt på karln!!! *grrrrrrr*
    Vi ska på dop imorgon, i Småland, och skulle ikväll åka till Linköping (hem till min kompis, vars dotter ska döpas) ikväll. Vi ska sova där och sedan ska hon och dottern åka med oss ner till Småland imorgon förmiddag.
    Sambon har vetat om detta i över en vecka.

Han kom inte hem från jobbet förrän halv fem i em. Ok, han kanske hade mycket att göra. Så jag tänkte att då kanske han lägger på ett kol när han väl kommer hem då. NEJDÅ! Tro inte det heller. Då skulle han först klippa sig (med trimmern), sedan raka sig, ta en dusch och en packa. SEDAN kommer han på att han inte har något att ha på sig imorgon utan han måste nog iväg och handla skjorta och tröja först innan vi åker, plus att han måste lämna av lite saker han har kvar i bilen sedan igår, på jobbet först. MEN HALLÅ!!!! Klockan är halv sex, det tar 2,5 timma till Linköping....

Såg hela min tidsplan raseras. Skrikandes Så när jag börjar bli lite smått irriterad på honom, säger han att vi kan väl åka imorgon istället... Och så blir han sur när jag säger att det är lite väl sent att ta en sån diskussion NU.
    Har ju bestämt med min kompis att vi kommer ikväll och sover kvar osv.

Var bara att fint ringa kompisen och säga att vi inte åker förrän imorgon bitti. Vilket lär bli jäkligt tidigt om vi ska hinna utan att hon också ska behöva stressa. Dessutom är det inte så lätt för henne att tajma amningen så inte lilltjejen skriker hela vägen från Linköping till Småland.

*SUCK*

Blir halvt galen på karln!!! Är alla karlar så jäkla tröga eller är det bara min????

*MORRRRRR*

Behövde bara få vräka ur mig någonstans.

• Deighthon

Lillskruttet - kan tro att du fick psykbryt!!!! Varför ska karlar alltid ta längre tid på sig fast vi ofta fixar med det mesta??? Jag fattar inte!  Så är det alltid här också,ej organiserad överhuvudtaget och en annan har tänkt på allt i typ 1 vecka innan.......

LL - Jag tycker verkligen synd om dig...kan förstå att du börjar tröttna!!!! Jag åkte in till bb och fick morfinspruta så att jag i varje fall fick sova ett par timmar innan det drog igång igen eftersom jag varit vaken hemma hela natten. Du behöver ju alla krafter du kan få!! Håller tummarna för att ni får åka in i natt och att Lille skutt behagar kika ut! Kram på dig!

Valaina - Så himla härligt att se dig&lilla Elis idag! Nästa gång hoppas jag få se honom vaken så man kan få klämmalite...man blir ju bara LITE sugen...hm....

Det var super trevligt idag som vanligt! Så himla skönt att komma ut och babbla lite...och få dessa långsamma sista veckor att gå...eller hur??!!

När ska vi ta träff nästa vecka då?

Vad sägs om tisdag eller onsdag?
    Lotta(Deighton

• Valaina

Jordnöten--> Tack för det känns skönt att höra, för jag känner mig inte särskilt fräsh, svettas hela tiden!
    Ja, nästa gång kanske han är vaken...

LL--> Jäkla dumma värkar! Jag ska skicka lite värkstimulerande tankar norrut... Jag förstår att du blir besviken och ledsen till och med. Och det är helt ok att vara det!
    Hoppas din man är med och kramas och pussas mycket.
    Nu har jag förresten lytt ditt råd om att fota mina egenhändigt gjorda kort så att man kan "spara dem fast man gett bort dem". (Våra grannar fick tvillingar i dagarna så jag gjorde kort till dem)
    Lillskruttet--> Håller med dig! Om min hade gjort likadant hade jag nog blivit lika "psykbryten" som dig...Kram på dig!

• Tre solstrålars mamma

Tack för lunchträffen idag tjejer.

Valaina: Instämmer med vad Jordnöten sa. Jätte skoj att få se dig och att du såg så fräsch ut. Det kändes plötsligt mindre jobbigt att gå och vänta...vet ju att tiden känns super länge nuu men att sedan går det super snabbt med att återhämta sig igen..förhoppningsvis
    Din lilla grabb såg så liten och go ut också. Kan inte för mitt liv minnas att min dotter varit så liten men kikade tillbaka på bilder och inser att...-jo hon var ju det..*s*. Otroligt!!!

Lillskruttet: Ååh Förstår din frustation. Det typiskt karlar... eller min skulle iaf kunnat gjort samma Ingen känsla alls för andras känslor och vad man lovat osv. Tror visst att allt kretsar kring dem jämnt....*kram*

LL: Jag tycker också att du ska ringa in till förlossningen och gnälla rejält mkt och se till så att du får en sovdos. Låter ju kanon om man dessutom får åka hem och sova hemma! Du kan ju inte fortsätta så här och inte få sova något. Är ju en fördel att vara utvilad när förlossningen väl startar på allvar! *Stor kram till dig*

bf 26/1-2007 (v33)
  • Längtande Lina

Hej tjejer... åh vad avis jag blir på er som har lunchat... Ni fick ju se lilla Elis till och med *vill också* Själv har jag bara suttit hemma och tyckt synd om mig själv SÅ jävla ont till ingen nytta  Det känns så onödigt!!!!!

Jag är så glad att Fredrik stannade hemma i dag (eftersom vi trodde att vi skulle åka till förlossningen ganska tidigt). Så jag har sluppit varit själv idag...han har pysslat om mig, gett mig massage och pussat på mig...

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Deighthon

LL - Stackares dig! Hoppas du fått åka in nu???? Jag håller tummrna i varje fall!

Valaina - Du ska verkligen ta åt dig vad tjejerna skrev-du ser super fräsh och lycklig ut!!!! Som Pia skrev- nu känns det mer verkligt och inte lika jobbigt! Känner mig 'lite' lugnare inför förlossning nu för man vet ju att 'ut kommer de' hur jobbigt det än må vara.OCH,det är ju värt det,eller hur??!!

• Längtande Lina

Nej, är fortfarande hemma... Nu har Fredrik klockat några värkar, de sitter i 1½ min och så är det 6 min emellan...Så jag lär få vänta ett tag till....

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Tre solstrålars mamma
    LL: Fyy att det ska ta så lång tid Du är duktig som orkar kämpa!!! När bebisen väl ute så glömmer du nog det jobbiga iaf *kram*
    bf 26/1-2007 (v33)
  • Längtande Lina

Ja, jag får verkligen hoppas att jag glömmer detta fort, annars blir det inget syskon Förvånad

Kram Lina, BF 19/11 2006
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3