• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • jordnöten

Fairydust: Stooort grattis till tjejen!!!

Nyss hemkommen från BM, och fick veta att all den värk i kroppen som jag har ínte är normal graviditetskrämpa, och så visade det sig att bebisen verkade stressad. Kanske på grund av att jag inte mår bra alls, kanske av någon annan anledning?? Hjärtljuden var alldeles för höga Så nu på em ska vi till förlossningen på kontroll. Känner mig skitnervös och tårarna bara rinner...Håll tummarna för att bebisen mår bra!!!

• Mi Amore

Jordnöten: allt är säker bra! Lycka till!

• Flink

Jordnöten: Det kommer gå jättebra! Lycka till!

• Smilla 78

jordnöten: Det är säkert ingen fara, hoppas dom kommer på vad det kan bero på. Lycka Till

BF 21 februari
  • Valaina

Fairydust--> Grattis

Jordnöten--> Det är klart att allt kommer gå bra!!! Tänker på dig!

LL--> Elis sover också jättemycket, så du behöver nog inte oroa dig för det. En del ungar har upp till 22 timmars sovtid/dygn!

• sol och bad

Hej tjejer
    Det e verkligen mycket att göra hela tiden här hemma, fabian får både bröstmjölk och mjölkersättning och han e super duktig på att sova , Vaknar efter 2-3 timmar och vill ha mat, Det finns ingenting som är mer ro givande än att se sin bebis sömna . Eller hur?
    Idag var Fabian för andra gången ute i den friska luften och han verkade trivas med det.
    Jag fick veta på BB att RS virus är i västerås och fem små bebisar har drabbats av det och ligger på sjukhuset, Därför e jag jätte rädd att gå ut med Fabian till affärer eller träffa folk. Niklas familje fick skicka sina presenter till oss eftersom jag inte ville ha besök första veckorna. Tycker ni att jag överdriver?
    Jag få jätte ont i korsryggen när jag går mycket därför har min stackas mamma tagit semester och e här hos oss den här veckan och hjälper till med matlagning städning tvätt och Fabian.
    Jag hoppas Fabian blir större snart så kanske jag kan träffa er och era fina bebisar eller magar efter jullovet.
    Kram
    Bea

• sol och bad

Längtade Lina- Grattis till lill Prinsen.
    Jag förstår att du blir orolig när han sover mycket och jag tycker att det e bra med lagom oro när det gäller små bebisar, Min bästa vännina e barnläkare och hon säger till mig att ta alltid din oro på allvar och fråga hellre än gång för mycket .
    När får vi se bild på din Älskning?

• sol och bad

Solstrålensmamma- Jag hade inte heller velat ge medicin till min bebis utan diagnos. vem gör det?
    Jag hade nog skällt ut Niklas ordentlig och själv kontaktad barnläkaren och frågad : vad håller hon/han på med? Man få inte ordinera medicin utan diagnos. Läkaren behöver oxå utskällning, Tycker jag i alla fall. Har du ringt Läkaren?

• Deighthon

Jordnöten - Men vad skönt att du får åka in på koll,allt är säkert bra! Snälla skriv när/om du är tillbaka så att vi vet att ni mår bra! Lycka till! Kram

• Tre solstrålars mamma
    Jordnöten: Jag skriver här också Man kan ju inte säga det nog så mkt! Tänker på dig och hoppas allt är bra med dig och bebben!!! *massor med kramar*

Fairydust: Grattis till tösan!!

Jag försökte ringa läkaren igår men de hänvisade mig till att ringa idag och höra, vilket jag såklart missade när tiden var....då sov jag som en stock pga febern
     Läste dock på själva astmamedicinen att han skrivit ut den för hosta och inte för astma. Men frågetecknet kvarstår ju varför man skriver ut astma medicin till hosta om man inte misstänker astma...hmmm... Jag tror dock att maken har lite i det hela att han nog inte frågat/lyssnat tillräckligt bra. Eller så är det bara så att han har hemskt svårt att återberätta saker å ting.. Jaja. Det som känns possitivt är iaf att idag så har det roslat lite när hon hostat...vilket ju tyder på att det lite slem i lungorna...vilket i sin tur borde tyda på förkylning ändå. Jag vill tro det iaf att hon nog bara haft en hemsk otur att fått virus på virus eller bakteri på bakterie som endast satt sig i luftvägarna. Hon ska inte få gå mer till dagis nu iaf innan jul så får vi se om hon får bli helt bra!
    Själv är jag dunderförkyld med feber. Så jag har sovit hela fm och vilat/slötittat på film hela em. Känns som om denna förkylning kommer bli långrandig....
    Imorgon ska jag iaf ha klockan på ringning så jag kan ringa å höra med den där läkaren. Maken är pappaledig så egentligen borde han göra det men å andra sidan så lär jag inte få de svar jag vill ha då så bättre göra det själv trots hängig!

Sol o bad: Tycker inte alls att du överdriver. Det där känner man bäst själv. Och det finns ju ingen anledning för släkten att stressa över. Fabian finns ju kvar och det ju bara bra för honom att få ta det lugnt med er den första tiden och växa på sig litet! De får acceptera att komma när det sedan känns bra för er!
    bf 26/1-2007 (v33)
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3