• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Singhis:
    Jag är kvar i tråden, fast jag skriver kanske inte så ofta... Läser iaf varje dag
    SKÖNT att Engla sov hela natten!!!!! Hoppas det fortsätter så....

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • pannkakan06

jag finns oxå kvar . smygläser varje dag.. Jag är med på promenad i veckan, skulle vara skoj!

• Ninis

I går sov Engla bara en halvtimme på eftermiddagen. Kunde räkna ut med stortån att det skulle bli en jobbig natt igen. Mycket riktigt. Hon somnade kl 20:00 och vaknade kl 22 för nappistoppning och kl 23 då hon drömde och var hysteriskt ledsen. Så då fick hon somna om i vår säng och sov oroligt fram till kl 1. Sen låg hon ganska stilla resten av natten. Hon vaknade 05:45. Så jag har sovit kasst i natt när Engla låg i vår säng.

I dag ska vi hem till en i föräldragruppen. Vi ska ha knytis och fixa pajer. Så nu ska jag göra en tacopaj att ta med. Ska försöka få Engla att sova länge i eftermiddag så hon sover bra i natt.

• Matild

Nu har jag tagit saken i egna händer och startat en ny promenadtråd eftersom själva promenadlistan tenderar att drunkna bland alla andra inlägg i den här tråden.
    Den nya promenadtråden finns under
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16244135.html
    (får inte till det som en länk men ni hittar säker dit ändå!)

Hoppas vi blir många på promenaden nu på tisdag!

• Matild

Aha, det blev en länk när man postade inlägget!

• Charlott29
    Singhis:
    Jag är också kvar om än varit bortrest över helgen. Vincent har sovit jättebra hela helgen, jag tror knepet här kan vara att Vincent inte får sova för sent på eftermiddagen. I helgen har han sovit vid 9 och på eftermiddagen har han vaknat sedan 14, och sedan har han somnat på 5 minuter vid 19 och sovit till 6...
    Det kommer jag fortsätta med så långt det funkar.
  • Ninis

Lotta,
    Här är knepet att få Engla att sova så mycket som möjligt på dagtid för att hon ska sova bra på natten. I dag har hon sovit 2 timmar och 20 minuter på förmiddagen samt 2 timmar på eftermiddagen. Så i natt borde hon sova bra men då kommer vi säkert vakna av larmet i stället om det blir strömavbrott.

• Ninis

Morrn!

Det blev en rätt ok natt. Engla somnade 20:00, vaknade 00:20 och ville inte somna om i sin säng. Hon fick sova mellan oss men jag flyttade tillbaka henne till sin säng när hon somnat om för hon låg och sparkade på mina armar så det gjorde ont. Sen sov hon till 06:00.

Konstigt, vi klarade oss från strömavbrott. Vi brukar ju alltid drabbas av strömavbrott vid minsta lilla blåst, och i går kväll blåste det ju riktigt ordentligt. Jag hade laddat med en stor gryta med vatten och två termosar med varmvatten.

Jag ska inte promenera i morgon. Ska på sångstund i Sjöliden i stället.

• Chrizzy

singhis
    vi kanske syns tänkte också gå på babysången eftersom den börjar denna vecka.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2