• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

------------------------------
    Barnadiset i Högdalen
    Torsdagen den 7 november
    Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
    ------------------------------
    Kommer:
    Singhis
    Hjärtevännen
    Charlott29 (åker i Hjärtevännens bil)

• Ninis

Har just fyllt i hur jag ska ta ut föräldraledighet t o m den 2 februari. Kändes lite vemodigt när man kryssade i nej-rutan på frågan om man kommer ta ut fortsatt föräldraledighet i direkt anslutning till denna period . . . . . .

• Carina75

Singhis, jag tror jullunchen är gratis. Tyckte mig höra det på babycaféet förra veckan. Såg inte heller några uppgifter om pris på anmälningslistan.

Hur har det varit tidigare år Hubba Bubba?

• Charlott29

Singhis:
    Tänkte samma sak häromdagen! Hua... ska snart fylla i min sista period också... har bara anmält till sista december

• Ninis

Det är synd att det är så dumma tider på babycafét vid kyrkan. Som måndagar 10-12 för 7-10-månadersbebisar passar oss himla dåligt. Engla sover till 10:00. Då ska hon äta gröt och sedan tvättas och kläs på. Så tidigast 10:30 kan vi gå hemifrån.

Enda tiden som passar är ju onsdagar 12:30-15:00 men jag brukar fika i stan med andra mammor på onsdagar.

Hubba bubba,
    Går du fortfarande på ÖF på torsdagar? Emil är väl snart 7 månader väl?

Carina,

Jaha, är det gratis. Det var generöst av ÖF. Ska du dit någon dag denna vecka? Tänkte i så fall om du kan kolla upp lite mer om vad som står om jullunchen och i så fall anmäla mig.

• Ninis

Håller på att leta simhallar där man kan bada på egen hand med bebbar. Hittar dock inget ställe som har en djup bassäng som har minst 34 grader varmt vatten.

Hubba bubba,
    Har för mig att du pratade om någon simhall i Högdalen som du brukar åka till. Har de en djup bassäng som är 34 grader varm? Eller har de oxå bara bebispooler som går till knäna typ? Skulle gärna vilja bada med Engla och träna lite dyk.

• Carina75

Singhis, jag ska dit på julpyssel ikväll. Då kan jag kolla vad som gäller, om det verkligen är gratis, tid osv.  

• Kärleksdronken

Hubba Bubba har problem med sin uppkoppling. Det ligger i Högdalen, badet, men jag minns inte vad det heter, det är ett äventyrsbad för mindre barn med 30-gradigt vatten, ska vara toppen för vattenälskande bebisar, jag åker gärna dit nästa vecka!

Blir det promenad imorgon?

• Ninis

Oj, här var det tomt i dag.

Vi har varit på ÖF och sjungit julsånger. Engla dansade för fullt när vi sjöng Det var bara 4 bebbar där i dag.

Har precis svängt ihop en ugnspannkaka med äpple som står i ugnen och väntar på att bli klar.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2