• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Carina75

Måste bara få skriva av mig lite. Är så himla glad och utvilad idag. I natt fick jag sova hela natten för första gången sedan Nathalie föddes för nästan 7 månader sedan. Vi har kört Anna Wahlgrens metod "sova hela natten" och tro det eller ej men det verkar funka! Efter en hel del slit med mat och sovtider, ramsor osv så blev det en natt utan amning och nappinstoppning. Så himla skönt!

Någon som för övrigt ska på julpyssel i kyrkan imorgon kväll? Precis som för jullunchen är det i kyrkans samlingslokaler och det är mellan 18-21 (utan barn). Även för detta måste man anmäla sig innan. Lista finns utanför babycaféet för er som varit där tidigare.

• Amanda

Krypstrumpbyxor finns i affären Lekit i Mölnvik, kommer dock inte ihåg vad de kostar.

• Ninis

Carina,
    Vad skönt för dig att sova en hel natt! Jag hoppas på att få sova hela natten i natt. Det brukar bli ungefär 3 gånger i veckan som Engla sover hela natten utan ett pip.

När ska man anmäla sig till jullunchen senast? Är det någon som har mer info så som exakt tid, kostnad osv? För jag antar att det inte är gratis?

• Ninis

Engla har sovit mellan 19:30-06:30 i natt!!!! Fick stoppa i nappen vid 04:20 och då såg hon pigg ut så jag tänkte att hon kommer inte somna om. Jag gick i alla fall och lade mig och nästa gång jag hörde henne var klockan 06:30.

Jag känner mig jättetrött i dag. Tror det är sviterna efter natten i går när jag inte fick sova en blund knappt.

Dronken,
    Jag har drömt om dig och din affär i natt. Drömde att jag kom till babycafét i dag och då var allt klart och uppställt i din affär. Det såg jättefint ut

• Charlott29

Lyckliga Singhis som fått sova så bra inatt!! Grattis!

Själv har jag varit vaken sedan 4:30. Vincnet somnade om vid 6:30 och jag försökte också sova, men icke sa nicke. Förstår inte att det ska vara så svårt att somna om. Jag är ju supertrött, varför kan man inte sova? Irreterande!

Vincent är inne i en väääldigt konstig period just nu. Vi måste vara inne i hans rum när han ska sova och ändå tar det upp till en halvtimma innan han somnar, fastän han är så trött att han knappt har orkat dricka sin välling. Sedan sover han i och för sig i ett sträck till 4-5 men sedan vill han inte sova mer! Då ska han upp och leka! Hua, hoppas det bara är något högst tillfälligt...

• Ninis

Jag kan inte komma på promenaden i morgon. Ska käka middag på Grill med några kollegor på kvällen. Innan middagen ska vi gå någonstans och ta en öl. Jag ska lämna Engla på Johans jobb kl 15:30. Blir lite stressigt att komma hem vid 14-tiden, hinna byta om fixa ordning sig och sedan åka igen vid 14:30. Så vi är hemma på dagen.

Lotta,
    Får verkligen hoppas att Vincent börjar sova längre. Inte kul att gå upp vid 04:30.

Hittade ni några julklappar i går?

• Charlott29
    Singhis:
    Japp, mycket julklappsshopping blev det! Det var inte så mycket folk faktiskt för en gångs skull, antagligen för att det var 1:a advent. Skönt! Nu är alla presenterna till Tommys familj klara! Nu ska de bara slås in och fixas rim på... hmm... knivigt värre. De lägger alltid ner så mkt tid på rimmen, det ska vara rim men det ska inte stå vad det är... brukar ta sin tid.
    Jag ska också ut med kollegor imorgon! Men vi ska på Norra brunn! Käka och se föreställning! Jag ska lämna Vincent på Tommys jobb vid 16:30. Hihi... ska bli spännande hur det går att göra sig i ordning med 11-månaders bebis!
    Hur vart julbordet?

Just det. Vincent blir 11 månader idag!!

Nu har jag och Anna (Hjärtevännen) pratat ihop oss och vi åker till Barnadiset på torsdag om inget oförutsett inträffar. Den som vill kan väl hänga på... men om jag inte förstår det hela fel, så får det nog inte plats någon mer i Annas bil för jag och Vincent har tjingat baksätet
  • Ninis

Jag gör en lista så får vi se hur många som vill åka till Barnadiset på torsdag. Vet inte om ni tycker tiden (11:00) är bra? Säg till om ni vill ändra.

------------------------------
    Barnadiset i Högdalen
    Torsdagen den 7 november
    Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
    Kommer:
    Singhis

• Ninis

Grattis Vincent!

Jo, julbordet var jättebra. Vår sittning började kl 15:00 och Engla sov när vi kom dit och vaknade inte förrän 16:00, lagom tills vi skulle käka Jansson och köttbullar. Hon var jätteglad och nöjd och satt i barnstol vid bordet. Så allt funkade bra!

• Hjärtevännen

Vi följer med! Charlott29 och Vincent åker med oss!

Barnadiset i Högdalen
    Torsdagen den 7 november
    Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
    Kommer:
    Singhis
    Hjärtevännen

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2