• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Lotta,
    Ja, det är så jobbigt att ta på och ta av kläderna hela tiden när man går in och ut i affärer. Förstår att du inte hade ro att leta kläder ordentligt. Man kan inte riktigt koncentrera sig på att leta kläder ordentligt när man har de små med sig. Man tar något som ser bra ut och sen när man kommer hem kanske man inte är så nöjd ändå med plaggen. Ska lämna Engla hemma någon dag och åka in till stan själv och kolla i affärer. Har oxå ett presentkort på H&M.

• Ninis

Dronken,
    Har du hämtat dig från dagens vilda fikastund? Det gick lite vilt till i dag när vi fikade. Ett av barnen råkade välta hela bordet så all mat och porslin föll i golvet med ett klirr! Det var inte ett enda öga som inte tittade på oss . . . .  Sånt som händer när man har barn

Har lagt ut 4 bilder från Julafton i galleriet. På några av bilderna har Engla på sig riktiga retrohängselbyxor. Det är mina byxor som jag hade när jag var liten  Det du Dronken!

• Ninis

Morrn!

I natt fick Engla för sig att vara vaken mellan 02:30-04:30! Hon fick sitta mellan oss i sängen och vi låg och kollade på deckare på 5:an. Hon vägrade sova och skrek för fulla muggar så fort vi försökte lägga henne ner. Hon fick t o m välling men ville inte sova för det. Tror hon var övertrött för det var problem att lägga henne och det brukar det aldrig vara. Hon somnar av sig själv så fort man lägger henne i sängen. Jag är så trött så ögonen står i kors! Hon somnade 04:30 och vaknade kl 07:00.

I dag ska vi till Nacka Forum. J ska byta sin skjorta på H&M som han fick i julklapp. Och jag ska se om det finns något jag kan köpa för mitt presentkort. Efter det ska vi hem till svärmor och käka lutfisk.

• Charlott29
    Singhis: Oj vilken natt, stackars er! Och vilken fika! Jösses, hur lyckades ni få hela bordet att välta?? Oj oj oj... men det gick bra antar jag? Inga skador eller liknande hoppas jag!?

Idag har syster yster beställt biobesök. Jag och hon ska gå och se Göta Kanal, kan inte säga att jag är överförtjust men det är hennes val. Bion går 13:30 så vi ska åka in en stund tidigare och kika lite i affärer. Har ju de där presentkorten som bränner i fickan
  • Carina75

Hej och god fortsättning!

Hoppas ni har haft en bra jul allesammans. Vi hade en ganska intensiv julhelg med besök hos både mor- och farföräldrar.

Nathalie lärde sig också krypa lagom till jul så nu får man springa efter och fånga upp henne när hon sätter fart mot kattmatskålarna. Någon med katt och krypande bebis som kan tipsa om hur man löser problemet med kattmaten?

Singhis: Gud vilka söta hängselbyxor!

• Hjärtevännen

Carina: Kryper Nathalie nu . Victor ålar sig lite baklänges..... Jag bara väntar på att han ska ta sig framåt också...

Singhis: Ascoola byxor

Gott Nytt år till er allihopa!!!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Vilken upp- och nervänd natt/morgon det har varit. Engla vägrade att somna förut fast hon var jättetrött och gnuggade i ögonen, men till slut fick vi henna att sova vid 09:45. Jag vaknade nyss och de andra sover än.

Lotta,

Barnet råkade sparka på bordet av misstag så det välte och porslinet gick sönder när det slog i golvet . . . .  Nej, nej, inga skador. Bordet välte åt andra hållet.

Carina,

Vi har flyttat upp kattmatskålarna på diskbänken i tvättstugan. Där står de jättebra.

Ja, visst är byxorna lite tuffa

• Hjärtevännen

Vill bara berätta att jag har sålt min vagn och köpt en ny på Blocket . Det blev en likadan sittvagn (Emmaljunga city cross), men fägen är svart. Sålde min liggkorg, sittdel och skötväska! Är såå nöjd!!!!!

Gott Nytt år allesammans

• Amanda

Hjärtevännen:
    Hihihi har även du blivit smittad av den kända "Amanda-sjukan"?
    Gud så kul med ny vagn!
    Hoppas du blir nöjd, om inte annat så får du köpa en annan vagn

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2006-12-30 20:40:53 följande:
    Hjärtevännen:Hihihi har även du blivit smittad av den kända "Amanda-sjukan"?Gud så kul med ny vagn!Hoppas du blir nöjd, om inte annat så får du köpa en annan vagn
    Jag är så nöjd så...hehe... Den är ju begangnad, men nyare än min gamla. Endast använd i 4 månader! Sambon var lagom road av mitt byte så jag törs nog inte byta igen på ett tag
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2