• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis
    monkan10 skrev 2007-01-02 09:00:43 följande:
    God morgon o god fortsättning!!! En fråga har promenaderna slutat, känns som det var länge sen det var någon prommis??
    Promenaderna har inte slutat vad jag vet i alla fall. Men det verkar ju som alla haft fullt upp innan/under julen. Så det när nog därför det inte blivit promenader.
  • Kärleksdronken

Hubba Bubba, låter som en finfin jul med den vanliga stressen, när hinner man nånsin äta färdigt, det blir alltid kall mat på slutet.... Det där filtret är väldigt fungerande även på Ejla. Hon är i värsta trotsperioden nu. Idag blev jag galen, jag fick inte gå på toaletten för henne, jag fick ingen förklaring hon blev bara jättearg och kastade sig på golvet och skrek så att hon blev alldelens röd-och vit flammig i ansiktet. Jag fick tillslut på nåder enbart gå på toaletten på övervåningen men jag kände mig arg så jag vägrade, tillslut gick jag på toaletten på nerevåningen av ren princip, och jag tror nästan det var så att hon kräktes av ilska. Pust, säger jag bara...

Jag går gärna på promenad nästa tisdag, fast det kanske är för tidigt att sätta upp en lista för det om det blir en promenad denna vecka.
    Jag kommer hänga lite på babycafét imorgon, om nån vill hoppa i bollhavet där? (Med Lill-Malte och Stor-Ejla)

• Ninis

Dronken,
    Låter jobbigt det där med Ejlas utbrott för att du skulle gå på toa. Tänk om det hade varit panik för din del

Eventuellt kanske jag kommer förbi babycafét i morgon. Beror på hur natten blir. Som jag tidigare berättat så är det ju rätt struligt med Englas nattsömn nu. Så man är rätt mör om dagarna. Vilken tid är du där?

• Ninis

I går kväll somnade Engla inte förrän kl 20:00 (annars 19:30) men hon sov inte längre för det. Hon vaknade kl 05:25 i dag. I natt har vi dock inte varit uppe och lekt, hon har sovit bortsett från nappistoppning kl 02:30 och kl 04:30.

Jag är jättetrött i dag. Tror att den dåliga nattsömnen flera dagar i sträck börjar ta ut sin rätt. Ska bara vara hemma i dag och sova när Engla sover. Så det blir inget babycafé för oss i dag.

• Kärleksdronken

Godmorgon! 4.50 imorse tyckte Malte att det skulle sitta fint med morgonkaffet. Fast hellre det än att vara uppe ett par timmar för lek mitt i natten, hoppas det går över snart! Har hört talas om det fenomenet förut men att det gått över ganska snabbt. Kanske 5-minutersmetoden skulle fungera så att hon somnar om?

Jag åker till babycafét vid tio-halvelva, fast Malte är lite snorig idag så det får bli en varningstriangel på honom.

Får se vad Ejlas utbrott kommer att handla om idag, kan vara fel strumpor eller att en lampa ska vara släckt som jag har tänt eller nåt annat livsavgörande, ibland är det som att gå på ett minfält

Förresten Hjärtevännen, grattis till nya vagnen och framförallt nya färgen!

• Kärleksdronken

Singhis, Förstår att du prioriterar att sova! Skönt ändå att Engla inte var vaken inatt, hoppas att det redan gått över då!

• Charlott29

Hej hej,
    Här har vi haft en lugn natt. Vincent var så trött igårkväll så han orkade inte ens dricka upp vällingen och somnade på 30 sekunder när vi lagt honom vid 19:15. Tänkte att nu kommer han ju vakna klockan 4 på morgonen istället men icke. Han vaknade någon gång i natt, har ingen aning om när, för när jag vaknade kl 6:30 så låg han mellan mig och T.
    6:30!! Fantastiskt. Han (och inte jag heller) hade vaknat av Ts väckarklocka

Idag är det Barnadiset som gäller för hela slanten!!

• Kärleksdronken

Charlott29, grattis! Vilken lyxnatt, vad härligt!!

• Amanda

Oj vilka jobbiga nätter många av Er har.

Här hemma så somnar V vid 20.30 och vaknar inte förrän vid 7.30 ungefär så det är jätte skönt.

Han sover 2 korta pass på dagen max 45 min vardera.
    Skulle han sova längre på dagarna så skulle han sova sämre på natten.

I morgon ska jag operera ut en visdomstand
    Så då får Ni tänka på mig...

• Hjärtevännen

Amanda:
    Angående tanden.... Jag lider med dig!!!!! Opererade ut en av mina en vecka före jul...
    Det gick bra, men jag var svullen i några dagar. Hade lite ont, men det var rätt ok ändå. Åt starka Voltarentabletter i en vecka.

Dronken:
    Vagnen är svart & jag är supernöjd!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2