• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Hjärtevännen,
    Kul med ny vagn och att du är nöjd med den

Här har natten varit precis om i går natt, dvs Engla har varit vaken i två timmar. I natt vaknade hon redan 01:30 så J gick upp och lekte med henne till 03:20. Sen vaknade hon kl 06:10 och då gick jag upp med henne. Hoppas verkligen inte hon kommer fortsätta så här, då kommer man vara helt död om dagarna. Fast då får man turas om att sova i gästrummet varannan natt, funkar ju inte att vara vaken två timmar varje natt.

Läste följetongen i Vi Föräldrar om 10-11-månadersbebisar i går. Sömnen är inte på topp runt den här ålderna. Är vanligt att de vaknar på nätterna när de lär sig krypa, stå och gå eller lär sig prata. Engla har de senaste dagarna börjat med två nya läten. Det ena låter ungefär "då-li-då-li-då-li" och hon använder tungan så det låter nästan som hon joddlar

• Charlott29

Hej allihop!

Här har natten varit hemsk! Jag och T hyrde dvd igår och kom inte i säng innan vid 24. Klockan 02 vaknade Vincent och gallskrek hysteriskt. Det gick inte att få honom lugn, så det var bara att stiga upp i 2 timmar. Sedan somnade han och T en sväng på soffan innan han vaknade igen och det var dags att vara vaken 2 timmar igen. Vaknade vid 6 och fick välling, somnade om en timma och har sedan varit vaken sedan 7. Nu har han precis fått välling och somnat i vagnen... Hmmm... hoppas det inte ska hålla på så här hur länge som helst. Snart börjar ju jag och jobba!! Måtte det bli ändring innan dess!!

Nyårsafton idag... och typ +7 grader. Det är ju helt vansinnigt det här med vädret!! Vill ju ha vinter nu (i vart fall lite - till mitten av januari, sedan kan det bli vår ).

• Ninis

Nu har jag äntligen fått Engla i säng. Men nu har inte jag tid att lägga mig. Måste börja med nyårsmaten. Både förrätten och varmrätten ska förberedas på dagen. Sedan måste vi dammsuga och torka golven. Klockan 07:30 i morse strök jag linneduken och linneservetterna så det är klart.

Önskar Gott Nytt År i fall jag inte hinner sitta vid datorn något mer i dag. Undrar just hur trött man kommer vara i morgon bitti. Man kommer ju inte sova före kl 01:00 i natt i alla fall. Våra gäster ska sova kvar. Hoppas inte Engla får för sig att vakna vid 2 och inte vill sova . . . . .

Lotta,
    Läste i går i tidningen att det varma vädret kommer hålla i sig i alla fall till mitten av januari. Och kommer inte kylan tills februari så får man glömma vintern, stod det. Kanske ska lämna tillbaka babypulkan då . . . .

• Charlott29
    God fortsättning på det nya året!!
    2007 - nytt år - nya möjligheter!! Får se vad det nya året har med sig till oss!?!

Nyårsafton här var lugn. Särskilt lugn var den för min del och ja ni förstår kanske varför. Klockan är 07 och jag och Vincent har varit vakna sedan 5:30. Är hur pigg som helst nu när Vincent har somnat om. Försökte somna om men jag har massa hosta så jag var rädd att väcka alla så jag gick upp och gjorde lite te med mycket honung i istället

Var lite orolig över hur Vincent skulle reagera på alla raketer igår vid tolvslaget, men han sov sig igenom hela föreställningen!! Det var lite dåligt med fyrverkerier här uppe på berget och man såg inte så mycket för all skog men vi fick sträcka oss upp och kika över trädtopparna

Tja, hur sammanfattar man nyår. God mat, god champange och en strålande glad sambo som satt med alla 10.000-sedlar vid målgången av Monopol!! Det kommer jag få höra låååång tid framöver
  • Charlott29

Fick förresten reda på vid 12-slaget att en kompis till oss gifte sig på en strand i Florida tidigare på dagen! AVIS!!!

• Ninis

God fortsättning på er allihop!

Vi hade en jättetrevlig nyårsafton. Stod i köket och fixade mat hela dagen. Rätterna vi käkade krävdes en hel del förberedelse. Men oj så gott det blev! Vinet och skumpan var oxå jättegott.

Vi spelade Stockholmsspelet och jag vann! Det var lite kul för jag är ju inflyttad Stockholmare medan de andra tre är uppvuxna i Stockholm Alla tyckte att spelet var jätteroligt.

Vid tolvslaget gav vi oss ut en bit från huset och tände våran bomb om J hade köpt. Det var jättemycket folk ute och smällde raketer. Hade babyvakten med mig men Engla sov som en stock. Kom i säng kl 02:30 och Engla vaknade kl 04:50!!! Gick upp med henne då. En av gästerna sa i går kväll att hon gärna kunde gå upp med Engla när hon vaknade så vi fick sova. Jag trodde inte hon menade allvar men kl 06:00 kom hon upp och sa att jag skulle lägga mig. Så jag lade mig mellan 6-7 och gick sen upp igen. Klockan 07:30 somnade Engla i mitt knä framför teven så då lade jag henne i sängen och vi sov till 09:10. Är faktiskt inte så himla trött ändå. Vi har varit ute på promenad en timme. Det var skönt med lite luft.

• Kärleksdronken

Vad kul att det är så mycket som börjat krypa nu, ska vi köra ett race nån gång, hi hi!

Malte har äntligen fått en antydan till sin förts atand, så sött!

Nyårslöfte; sluta med napp och sluta amma Malte, går bra hittills, det tar mycket längre tid för honom att somna utan napp, men det får gå. Ejla var ju helt utan och det gick ju bra.

Singhis, ja fy vilken pärs på Dellans . Jag kände mig rätt svettig efter den dagen. Vi åkte ju och storhandlade sen på Coop, jag Ejla och Malte. Ejla ville inte sitta i kundvagnen efter ett tag så hon fick gå bredvid vilket gick bra till en början, sen vart det livat.... Och sen gick en påse sönder med en ersättnings-tetra i och det blev sörjigt och kleggigt. En riktig toppendag alltså. Och jag var rätt negativ från början, känns som att jag bara klagade på allt när vi fikade , och jag måste lära mig att prata engelska eller nåt när Ejla är med hon förstår ju faktskt allt jag säger, blir så svårt när man behöver prata av sig om barnen när dom är med...Men det känns så fånigt att prata engelska, och stava sig igenom en diskussion tar ju hundra år, ska man prata rövarspråket kanske

God Fortsättning!!

• Kärleksdronken

Ser nu att jag skrivit som en kratta, hoppas nån förstår vad jag menar
    /stressad 2-barnsmamma...

• Hjärtevännen

Puh... är lite trött idag... Vi var på middag hos några vänner igår. Det var nice! Vi spelade Pictionary efter tolvslaget, haha... det gick väl så där Jag och sambon var i ett lag.....hmmm... Han tyckte att hans bilder var klockrena...hmmm... Med lite alkohol i kroppen vete sjutton . Vi gick hem vid halv 3 och naturligtvis vaknade Victor. Jag tror att det tog en timme innan han somnade om. Vid 7 vaknade han igen och jag lyckades få honom att ligga kvar i sängen tills 8,15. Då gjorde han nr 2 så jag gick upp med honom

SKa nog lägga mig lite tidigare ikväll!!

God fortsättning till er alla!!!!!!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2