• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Annika 19

haha näe håller med....jag sjöng glatt med i låten ändå...tänkte inte så mycke på de hihi

• Ms Leia

Annika: Fast med tanke på vad låten egentligen handlar om, typ en ego kille, så passar ju din felsjungning utmärkt!

" I can´t believe you kiss your kuck at night. Now come on baby, tell me, you must be joking right?"

♥♥ Ms Leia, gravid i vecka 19 ♥♥
  • srka

Min ex pappa gick en hel sommar och sjöng "ont i magarna" om och om igen. Vi kunde för allt i världen inte förstå vad det var för låt han gick och sjöng på.

Rätt svar: Ohh till Magaluf. Orups sommarplåga det året. Sjunger fortfarande Ont i magarna när jag hör den.

• Nette

fast stenmarks låt e ju sååååååå bra trots alla konstigheter! tex. börja sluta tro......?

• Twist
    shoegal: Ok, då vet jag inte! hoppas du hittar svaret!
    Mamma & Brud 2007
  • Odella

Inte jag, men en kompis hörde fel på teddybjörnen fredriksson:

Orginal: Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn

Felhörning: Teddybjörnen fredriksson, hans notställ var av garn

Fast hon var ju väldigt musikintresserad....

• Annika 19

ja skulle ju faktiskt tro att det var ett skämt...vem gör nåt sånt lixom hahaha

• riot

När vi hade kabaré när jag slutade 9:an skulle en av grabbarna i min klass sjunga "The devil in disguise". Han övade och vi satt och tittade på. Efteråt början min kompis tralla på låten och jag hör att hon sjunger "..you're the devil in the SKY". Jag började asgarva och frågade om hon inte tyckte det var konstigt att djävulen var i himlen och om hon inte hört versen innan? "..you walk like an angel but I got wise, you're the devil in the SKY??." Det skulle vara helt ologiskt ju!
    Hon fick en AHA upplevelse den dagen för hon hade visst alltid sjungt så.

• Sandys
    Shoegal skrev 2006-12-03 16:52:53 följande:
    Haha, jag tycker Balsam Boys-låten är skitbra på sommaren! Den där Wheatus-låten (teenage dirtbag), visst var det en modell som var med och sjöng i en version? Vem? Jag vill få det till Heidi Klum eller ngt sånt
    Jag såg det!!
    De gjorde ett uppträde vid en fashion-gala och jag vill också minnan att det var Heidi som gick upp och sjöng det sista partiet:
    " I've got two tickets to Iron Rain, and maybe.
    Come with me Friday don't say maybe.
    I'm just a teenage dirtbag baby, like you"
    Wheatus satt senare i en intervju och skrattade lite, och drev lite med hennes framträde

Det roliga är ju att det faktiskt är sångaren själv som sjunger originalet!!
Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!