• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Tinzu

"suckers get jealous of super marshmallows"

kan någon gissa vilken del av "freestyler" med
    BoomfunkMC det är?

Suckers get jealous
    But they're soft like marshmellows.

• Broneya

Ni vet låten King of my castle.

Jag trodde hon sjöng:
    "must be a reason why you're in in my ashole"

Min kompis trodde hon sjöng
    "must be a reason why you are an ashole*

Rätt text var ju naturligtvis "must be a reason why you're king of my castle"

• Sandys
    Broneya skrev 2006-12-04 10:46:50 följande:
    Ni vet låten King of my castle.Jag trodde hon sjöng: "must be a reason why you're in in my ashole"Min kompis trodde hon sjöng"must be a reason why you are an ashole*Rätt text var ju naturligtvis "must be a reason why you're king of my castle"
    Hahahahaahahahahahahaaaa
  • irrajk

När jag läste i tråden om låten från Top Gun kom jag på något jag och min kompis brukade bråka om i en av låtarna från den filmen.

"Take my brother away"

eller

"Take my breast away"

Det var den stora frågan. Jag kommer inte ihåg vilken av oss som slogs för vilket alternativ.. Men när min engelska kunskaper uttökades under årens gång insåg jag att det var

"Take my breath away"

de sjöng i Berlins sång.

• Glans85
    Nette skrev 2006-12-03 15:58:02 följande:
    Martin Stenmarks -Jag kan ta ett långt hårt straff! trodde han sjön -jag kan ta en lång torsdag!! å va fan e en långtorsdag?
    HAHAHA är det så han sjunger! Äntligen fick jag svar på det! trodde stenhårt på den där långtorsdagen jag också!!!
    men vad är det för nått liksom
  • mowglina
    Min syrras två kompisar sjöng totalfel på låten Live is Life med Opus

Var är Leif, when we all feel the power
    Var är Leif, come on stand up and dance
    Var är Leif, when the feelings of the people
    Var är Leif, is the feeling of the band

Snacka om pinsamt!
  • Dino78

Do you ever see the lettuce that I´m right...trodde jag >Elton John sjöng och fattade inte alls, vadå Ser du aldrig salladen att jag har rätt??
    Men han sjunger ju "Do you ever see the letters that I write" vilket är fullt förståeligt!

DIF i själ och hjärta
  • Neline

Apropå Take my breath away..
    När jag va liten, typ när den kom, så trodde jag att dom sjöng "I love you.. Tom Cruise" i slutet av refrängen när dom inte sjunger ett endaste dugg!!!! Möjligtvis att dom "oooar" lite
    PINSAMT!!

• Inexsana

Min sambo har alltid undrat vad aggrobetong är.... varje gång han hörde låten här kommer alla känslorna - gessle

Iaf rätt text är Jag ska skrika så det hörs igenom all grå betong

Och så har vi mr cool - snook
    där han sjunger

Ta av dig din truckerkeps, lystring!
    Ta av dig din truckerkeps, yes!

Det fick han till prickikeps.

Requiescat in pace
  • Shoegal

Fast det låter ju nästan som om de säger prickikeps!!

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!