• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • adrenalin

det här är ju en jävligt dålig låt som säkert ingen minns... men balsam boys gamla

"här kommer sommaren
    får liv igen
    (ah ah ah)
    här kommer sommaren
    den dyker upp som en gammal vän"

jag trodde att sista raden var
    "den dyker upp som en gammal räv"

Framför mig såg jag hur en gammal räv hoppade fram ur sin lya när sommaren kom ! Tyckte alltid dom hade ett så levande bildspråk till ja fick reda på vad dom egentligen sjöng.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • adrenalin

michael jacksons "anne are you okey" trodde jag han sjöng "annie are you smokin? are you smokin? Are you smokin annie?"

• helenellen

En kompis till mig trodde länge att MC hammer sjöng "Kentucky" i stället för "can't touch this".

• gutegirl
    helenellen skrev 2006-12-03 16:26:01 följande:
    En kompis till mig trodde länge att MC hammer sjöng "Kentucky" i stället för "can't touch this".
    Hahahahah
    *GÜD* TÜSKT TEMA I GÜTES SERIÖSA TRÅD I HELGEN!!!
  • Smindy

Någon mer som tänkt på att i Kim Possible (musiken innan programmet) låter det som om dom sjunger "bara du kn*llar mig"
    Fast det är ju "bara du kallar mig"

Kanske bara jag som tycker att jag hör opassande ord i barnprogrammen??

• kidA

jag undrar över den där hemska stenmark-låten med alla nödrim..

jag kan ta ett -ja ett vadå?-
    jag tycker det låter som han sjunger jag kan ta ett lån nånstans.. maken skrattar o säger "ja då kan fortsätta med "för alla skulder vi haft". men det ju stunder han sjunger där.

neh jag fattar inte. man hör ju inte vad människan sjunger.

nya bilder på noah.lurig.se/
  • adrenalin

kidA
    jag trodde den där stenmark-låten var nån av tv-bönderna i "bonde söker fru" som fått skivkontrakt. helt allvarligt, det är den sämsta smörja jag hört. lite OT men han har tur att så många tycker hans rumpa är snygg.

• kidA

adrenalin

en låt full med nödrim... ja usch vad hemsk den är... rumpan säger jag inget om. jag gillar rumpor på killar som kan sjunga ordentligt ist

nya bilder på noah.lurig.se/
  • adrenalin

kidA
    rumpan har jag inte ens kollat in såvitt jag minns, men jag antar det är den för inte är det låtarna

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!