• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Shoegal

Nettan73: *asg* det där med sex-dream hörde jag också men resten hörde jag inte!!

• morzan4

Min ena dotter sjöng "då sa den tappre siste moi galen, vilda västern är ej som går ut" istället för " då sa den tappre siste mohikanen, vilda västern är ej som förut".

• MiReDe

Hehehe, jag har alltid trott att när Bryan Adams sjunger 6-string att han menade typ som en stringtrosa..fattade inte varför han sjöng om en sådan! (har nu förstått att det är gitarren som är 6-strängad).

• bozzini

Min kompis var övertygad om att Bee Gees sjöng Stena Line istället för Stayin´Alive. Lite för många Danmarksturer kanske?

• SandraS

Jag sjöng "roo roo roo your bot gentlie down the street" tills en kompis upplyste om att båten inte kan ro på gatan :-O

• SandraS

Jag trodde även att Dogge sjöng "Snubben trodde att han var cool för att han hade en fiol" Sambon hävdar att han hade en pistol

• vadskajaghetadå

"stockholms news" hette ju faktist "stuck on you"

AHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA

• Koff

"Ge mig din unge, ge mig din man"

Fattade inte alls varför Per Gessle ville ha någon unge och absolut inte någons man.

• Grebbba

Min mormor trodde att Rickfors sjöng "jag ska köpa ringar för pengarna, och flyga ut över ängarna" och hänvisade flygandet till lyckan, eller kärleken... som man känner när man är gift, typ...

Vi skrattade massa åt detta!

• vadskajaghetadå

stockholm new....

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!