• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • gutegirl

Anders Glenmarks plommonlåt har ju fler grejer:

Hon vet vad jag tänker, hon skriver små labbar, hon vill ha mig, mitt liv i saliv.

Han sjunger nog lite otydligt!

VÅGA VÄGRA SNIPPA! MURRA ÅT FOLKET!
  • Lejån

*hehe* Vilken rolig tråd

Bidrar med Freestyler- bom funk MC:s

"G-string from the top of my drawer" är ju lite roligare än orginalet:
    "yeah straight from the top of my dome"

• irrajk

Ha ha jag skrattade så tårarna sprutade när jag läste igenom denna tråden.

Jag vet att jag också har sjungt en massa konstiga saker, men just nu kan jag inte komma på något. Men jag återkommer när min hjärna vill erkänna sina misstag och minnena återkommer.

• Mirro

Vilken fantastiskt rolig tråd!

Jag sjöng "trygga rékan ingen vara" när jag var liten om "tryggare kan ingen vara" och min sambo sjöng "det lilla ljus jag har, det ska polisen ta" om "det ska få lysa klart"...

• Shoegal

Detta är egentligen en tvärtom-felhörning men i studentsången sjunger man ju "inga stormar än" men Galenskaparna hade en vits där de sjöng "Inga Stormaräng" och sedan dess kan jag inte låta bli att sjunga så

• vadskajaghetadå

lejån jag hade också svårt att tyda yexten

• bozzini

Ekorrfamiljen: Har de? Det visste faktiskt inte jag. Fast min kompis sjöng detta för drygt 20 år sen så jag tror inte hon blivit påverkad av nån reklam. Kul ändå!

• Josie O

när jag va yngre va jag övertygad om att *** (cat stevens/rod stewart/övriga) sjöng "the first time is the decoy" å inte "the first cut is the deepest"...

• RiaRa

Själv har jag som liten alltid undrat varför de i Evert Taube visan: Jag har skrivit till min flicka, smyckat rummet med gröt. Jag sjöng alltid:

"...Jag har smyckat hennes kammare med blommor och med GRÖT".

Texten går ju egentligen: "Jag har smyckat hennes kammare med blommor och med GRÖNT
    Och på väggen hänga tavlorna så skönt...

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!