• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • JeckaH

Var i tonåren helt övertygad om att Just D sjöng: "Rädda alla laxar" istället för "Rellallallalaxa". :)

• SandraS

När jag var liten så avslutade jag Idas sommarvisa med att benen var fulla med sprit istället för spring

• abby78

*s*...min man trodde också att det var "dansa in i ån.." Trodde han var ensam om det och har dumförklarat honom länge för det men nu inser jag att det ju snarare är jag som är dum som INTE trodde att det var så Lenas låt gick..

Jag däremot sjöng.. "i medelhavet Sabina simmar...Tills svärmor upplyste mig om att det var sardiner som simmade!!

Hörde på radion om en kvinna som i alla år sjungit för barn och barnbarnen om räven som överraskar grisen...alltså "räven överraskar grisen" och inte "räven raskar över isen"

• MiReDe

Hahaha, jag sjöng också "räven överraskar grisen" när jag var liten.

• Miss Cee

Jo Mauro var omtänksam...

"Å Sarah kom ut ikväll, jag väntar i hörnet vill se om du lever..."

• gutegirl

Haha!

Anders Glenmark: För hon har plommon i sitt hår....
     det skulle vara blommor.

Nån som minns Susanne, med Fredrik Vihlstrand? -Susanne, susanne, allmi noro, den försvann!

Jag undrade i flera år vad allmi noro var för något, det skulle vara all min oro.

VÅGA VÄGRA SNIPPA! MURRA ÅT FOLKET!
  • samaway

Tror det var Lill-Babs som hade en hit för många år sedan som gick
    "E du kär i mig ännu Klas-Göran".
    Hon fick iaf ett brev från en arg gubbe som trodde att hon sjöng
    "E du kvar i mig ännu Klas-Göran" ...

• Ekorrfamiljen

Och jag som sjunger "...överraskar grisen.." bara för att fåna mig!

Jag trodde länge att Lou Bega sjöng om "...a little bit of honey pot..." (honungskruka) i Mambo no. 5, men det var visst Monica han ville ha en bit av.

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Ekorrfamiljen
    bozzini skrev 2006-11-18 22:58:29 följande:
    Min kompis var övertygad om att Bee Gees sjöng Stena Line istället för Stayin´Alive. Lite för många Danmarksturer kanske?
    Men visst har Stena använt den i sin reklam med just den texten?
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!