• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • VärstaGrymmaTjejen

Jag dör av skratt!!

Jag har också sjungit fel såå många gånger, men kan absolut inte komma på något av det nu. Men jag bidrar med den roligaste felsjungning jag nånsin hört. En kompis berättade denna för mig.

I "final countdown" sjunger de "We´re heading for Venus" och personen sjöng "We´re heading for peanuts" Och så klämde samma person i refrängen i med "IT´S A FIRE IN DOWNTOWN!"

Jag är inte dum... Jag har bara otur när jag tänker!
  • Loppeloppan

hmmm...
    på tal om "The final countdown" så undrade jag till en början hur de kunde sjunga "were heading for penis..."

• VärstaGrymmaTjejen

loppeloppan

Haha

Jag är inte dum... Jag har bara otur när jag tänker!
  • Shoegal

På Tiden: "I of the tiger" Hihi, den heter ju "Eye of the tiger"

• Nettan73

zingoalla - Skönt att inte vara den enda med tvärsnuskig fantasi..

• emzemz

För jag ska dansa i bersån... Så sjöng Lena när jag var liten!!

Och låten; "I believe in miracle.." Fick jag till, "I believe in uncle.." Men om man lyssnar och tror att det ska vara uncle.. jag lovar, det låter som det jättemycket!!

• Dollars matte

Jag flyttade hit till Sverige när jag var 9 och kunde då givetvis inte ett ord svenska. När jag sen hade lärt mig tillräckligt för att börja i "vanliga" skolan så blev jag bekant med "fylla-år-sången", Ja må han/hon leva. Den förmodades man ju kunna så den fick jag aldrig någon text på utan fick försöka lyssna mig till hur den gick. Och det gick ju bra, ända till sista raden:
    "ja då ska han skjutas...med ett skott, kära barn!"

Ja, ni förstår kanske att jag tyckte de där svenskarna var allt bra grymma! Det tog nog säkert ett par år innan jag lyckades förstå hur den egentligen skulle låta...!

• Wagram

Jag trodde att Agneta Faltskogs i laten "The Heat is On" sjong "I need a song"!

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!