Planerar barn i Umeå
En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.
Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...
En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.
Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...
Zmurfan: Toppen att du är här, peta gärna hit lite fler du med!
Tänkte att detta skulle bli en mer aktiv tråd än den slumrande vi hade sist.
Någon som har ett bra julklappstips till min mor? Kan inte komma på en enda vettig grej, hon fyller 50 till våren så den bästa id'en måste jag hålla på.
Cilota: ja, varför inte Själv ger hon ofta bort liknande "kit" men får sällan sådana själv. Hon är dock diabetiker så jag ska fundera ut vilka godsaker hon troligast vågar sätta i sig.
En god bok och ett bra kaffe skulle hon säkerligen uppskatta.
Staden nästa!
Livet lever rätt bra med mig just nu. Barnens morfar är här och hälsar på några dagar nu och barnens mormor kommer och hälsar på nästa helg.
Bra present är en trevlig pocketbok, lite goda praliner eller en god hembakat kaka och ett gott kaffe på lösvikt. Irish Cream coffee är jättegott. Rekommenderas. Det fick min mamma senast hon fyllde år och det uppskattades jättemycket.
Hejsan, får man hänga på här? Är ganska nyinflyttad till Umeå och har ett barn som kom till med hjälp av IVF. Nu jobbar vi på ett syskon sedan några månader tillbaka. Det är spännande att vara igång igen, men samtidigt skrämmande eftersom vi inte lyckats bli gravida på egen hand tidigare.
Maja74: Du är välkommen till både Umeå och denna tråd!
Håller ni på försöka "the natural way" eller blandar ni in sjukvården igen?
Tillsvidare kör vi på på egen hand, med lite förstärkning av akupunktur, då vår utredning inte kunde visa varför det inte bidde nåt. Vi har bestämt oss för att ge det ett halvår och sedan ta läkarvetenskapen till hjälp igen. Har två frysta ägg kvar, men tyvärr är det ju både besvärligt och kostsamt. Fast nu vet vi ju att det är värt allt om det skulle bli så.
Maja74: Håller tummarna för er!
Cilota: Grattis! Vilka tester är då det? Måste ju vara dem jag rätt nyss lämnat.