Planerar barn i Umeå
En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.
Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...
En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.
Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...
Ja, det är väl bäst att göra det..
Bläääh vilket tråkigt väder det är idag.. Vad skulle man ha hittat på då? Städa..? Njäääh.
åh, ja kanske det.. men det kändes som så.. ambitiöst och hurtigt?
Jag ska låna sambons kusin (1,5år) och börja julbaket på fredag. Det blir pepparkakor, och ev saffranssemlor också.
Vad bakar ni andra till jul? Jag gör mest godis.
TellaS: Jag tycker du ska utforska Umeå by night. Gå en guidad tur så får du se ljusfestivalen och lära dig en hel del om stan. Hamnade på den av en slump för två veckor sedan och blev helt fascinerad av den stad jag bott i sedan jag föddes!
För mig brukar det oxå bli lussekatter. Enbart.
Pepparkakor köper vi, för det är jag helt värdelös på att göra.
Instämmer. Är ju stört omöjligt att baka så bra pepparkakor som Gilles gör ![]()
TellaS: www.sjalbarn.se har ju ett forum med massa info om sjalar, knytningar och massa annat. Länkar till försäljare och en köp och sälj marknad har de också. Har man inte så jättestor sjalkassa så kan man shoppa lite billigare sjalar där. Begagnade men i fint skick.
Kollar du min presentation så hittar du min shop. Jag säljer en del sjalar och andra småsaker med. :)
Julbak - Jag gör pepparkakor, knäck, ischoklad och lite kola kanske eller fudge. Pepparkakor gör jag i mängder så det räcker till maj ungefär. :)