• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • pejio

Oj, vilken aktivitet här är. Jag har varit på resande fot genom jobbet och fått läsa ikapp flera dagar. Kul att vi blivit så många.

TellaS: Jag är också nybliven Umebo, men har bodde här när jag pluggade t.o.m. 1998. Det jag tycker är bra med Umeå är att det finns ett så stort utbud av musikevenemang och bra bio. Nu hinner man ju inte göra så mycket sånt när man har barn, men det är kul att det händer lite i stan.

UmeåElin: Har de konstaterat att ägget inte lever så länge, eller är det spekulationer? Tycker att det låter som en mycket mer grundlig utredning än våran (annat landsting).

• zmurfan

hmm... skumt... nu har jag testat med äl-stickor 3 dagar. Första dagen var det svagt. Andra dagen var det om möjligt svagare och idag var det ingenting på stickan. Ska jag tolka det som att äl var tidigare och vi träffade av den innan maken for på kurs eller ska jag tolka det som att jag inte haft nån äl denna månad och hoppas på nästa istället?

Första månaden vi försökte så hade jag nog ingen äl alls för då fick jag inga utslag på stickorna alls.
    Förra månaden fick vi utslag på stickorna och sexade flera dagar i rad vid äl. Ändå kom tanten på besök.

Det här är förvirrande. Nu har jag 4 älstickor kvar som jag spar till nästa månads testande. Sen efter det så vette sjutton om jag ska köpa fler eller köra på känn. :)

• Cilota
    zmurfan - eftersom du uppenbart har en nedtrappning så har du ägglossat
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • zmurfan

isåfall kommer äl och mens tidigare och tidigare för varje månad efter missfallet i augusti... hur kommer det sig?

• Cilota
    zmurfan - ja säg det. Hur lång cykel har du nu ungefär?
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • zmurfan

cilota - hur räknar jag det... har glömt en sån enkel sak tom. :)

• Cilota
    zmurfan - antal dagar mellan mensens första dag till dagen innan nästa mens.
  • MyFine

Jag har ingen som helst koll på min cykel. Och den beter sig lite som den känner för. kanske vore en idé med såna stickor?

• zmurfan

hmm... nu ska vi se...
    mf i aug - minns inte datum nu
    mens 29 sept
    mens 25 okt
    mens 21 nov
    BIM 21 dec???

Så där har det sett ut de senaste månaderna iaf.

• zmurfan

hmm... jag tror jag har 24 dagar imellan.

Svar på tråden Planerar barn i Umeå