• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • UmeåElin

Cilota: Hade tydligen inte lyckats få in det jag skrivit om vår måndag. Men NU står det där...

Zmurfan: Du har inte möjlighet att låna bort barnen och ta en snabbis till storstan? *ler*

• Cilota
    Elin - har ni missat att man måste sexa vid ÄL?
    Nämen seriöst så var ju det där hur bra nyheter som helst. Ni skulle ju aldrig få vänta ett helt år på nya åtgärder om ni inte har en vettig chans att klara er.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • zmurfan

Elin: Det är 70 mil dit och vi har inte råd att jag far dit denna månad. :( För många stora räkningar.

• UmeåElin

Zmurfan: Jo, jag vet att det är långt, skämtade bara ;)

Cilota: Jo, nog var det bra nuheter. Och vi vet att man ska ha sex vid ÄL. Det som däremot kan vara vårt "problem" enligt KK är att mitt ägg lever en kortare stund. Därför tyckte hon att vi under en dryg veckas period ska ha sex varannan dag, samma tidpunkt varje dag för att undvika att vi missar befruktningstidpunkten. Ägget har bara befruktningsmöjlighet 5-12 timmar och mina har säkert den kortare tiden.

Men så fick jag ändå ett mail idag där det står att de vill ta ytterligare några prover efterosm jag berättade att min moster och mamma också haft det lite trögt att bli gravida (bägge har dock två barn) så de ska kolla upp några hormoner som i vanliga fall inte kollas då man söker befruktningsbekymmer, men som kan saknas i kroppen och påverka (t.ex. cortisol)

• Cilota
    Elin - jag blir så glad när jag hör hur bra de tar hand om en. Om man jämför med andra landsting så verkar de här ta den enkla vägen hela tiden
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • TellaS

Hej svej brudar! Får ma hänga på här? Flyttar till Umeå nu på fredag!! :)

• Cilota
    TellaS - självfallet!!! Välkommen till stan
  • TellaS

Cilota: tackar! Känns spännande att flytta.. verkar jättemysigt i umeå!!

• Cilota
    TellaS - det är det utom just nu när vi väntar på snön som aldrig verkar komma

Varför flyttar ni undrar en nyfiken?
  • MyFine

hallå hallå! Undra om jag oxå ska ta och hänga på här..

Svar på tråden Planerar barn i Umeå