• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • Cilota
    Ozzan - givet! Välkommen!!
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • TellaS

Cilota: Flyttar pga skola. Pluggar till socionom :) och sen så verkar Umeå hur fint som helst.. en lagom stor stad, med mkt att hitta på! Passar oss perfekt. Några tips om Umeå kanske? :)

• Cilota
    TellaS - ja det är underbart här! Var det du som ska flytta till skolgatan? Läser så många presser att man glömmer

Tror att tips får de andra komma med så kanske jag kommer på nått Är lite trött i huvet just nu
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • TellaS
    Cilota- Japp, det va vi som skulle flytta dit. supermysig lägenhet.. lite nära vägen men det får duga.. hoppas det inte hörs så bra in när det är mkt trafik..

hehe, det e lugnt.. inte lätt att vara kreativ på en tiskväll :) nu ska jag ut me lillvoffen en sista gång>! ha en bra kväll!
  • Cilota
    TellaS - det blir säkert superbra läge ska du se

Ha en bra kväll själv!!
  • zmurfan

Välkommen TellaS och Ozzan!

TellaS: Skolgatan. Mer centralt än så kan det inte bli. :)
    Tips om stan? Hmmm... För att ha bott här i 8 år så vet jag inte vad jag kan rekommendera. Och universitetet hittar jag inte på heller. Hittar till UMDAC men det är allt. (databutiken i MIT-huset)

TellaS: är du en sjalbarnare med? nick där?

• TellaS

gomorrn tjejs! :) Sitter på jobbet och degar.. Ikväll ska vi packa in alla kartonger å möblemang i lastbilen..sen är det storstädning som hägrar.. sköj :S

zmurfan- hehe, det va illa om du bott så länge i umeå ;) Nej, jag får ta mig en rundtru kring stan.. kanske koppla på ngn form av gps så jag inte går vilse..har inte den bästa lokalsinne. Hittar typ till Åhlens :)
    Är inte med i ngn sida för sjalbarn (men jag kommer bära mina i det) ... vilken sida kan man skapa sig ett nick på?

UmeåElin- Tack!! Kul att lära känna lite nytt folk :)

• MyFine

Morrn morrn!

Tack för välkomnandena!

Här försov vi oss till kvart i 10 idag. Det börjar bli ohållbart att ha sonen som väckarklocka. Han har ju blivit värsta sjusovaren. Tur att jag jobbar kväll idag.

• Cilota
    Ozzan - åh gudars så härligt! Njut av läget för snart är det kanske över igen
Svar på tråden Planerar barn i Umeå