• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • TellaS

fick mens IGÅR???!!! helt sjukt..kan en cykel verkligen ändras sådär på en månad? skulle ha mens på söndag nu som kommer den 3:e och nu fick jag den nästan en vecka tidig...låter helt sjukt!

• UmeåElin

Fick ÄL-stickor utav svägerskan idag. 9st, hur ska jag smartast fördela dem på kommande månaden tycker ni?

Om jag börjar innan jag tror jag får ÄL så bekräftar den ju bara det jag redan vet, kan man ha hormonstegring två ggr/mån tror ni?

• zmurfan

Elin:
    Tja jag börjar testa med ÄL-stickor 6 dagar efter mensens sista dag. Då brukar det ta en max två dagar till jag får ett utslag.
    Jag vet inte om man kan ha hormonstegring två ggr per månad.
    Men det låter lite otroligt tycker jag.

• zmurfan

Jag har fått en ny hobby (en till).
    Förutom att vara testmanisk så har jag börjat sticka. I helgen hittade jag en ny drog med förutom bärsjalar. Pärlor!
    Helt fantastiskt vad fina pärlor det finns. Och så himla skojigt det är att göra ett snyggt halsband själv!
    Jag har gjort ett idag (finns bild i mitt galleri) och det ska bli en 50 årspresent till en av makens släktingar. Håller som bäst på med ett matchande armband och hoppas kunna fixa ett par matchande örhängen till innan vi ska dit på Lördag.

• pejio

Blev inget den här månaden heller, mens i lördags. Nu blir det IVF igen, det är bara att acceptera.

zmurfan: Kul med ny hobby. Inte fel med lite inomhussysselsättning i den här kylan.

• zmurfan

Nä idag går vi inte ut frivilligt här.
    -27 ute. Till och med kallare än i frysen och där sticker jag inte in näsan i onödan. :)

BIM nästa vecka kanske? Jag vet inte längre. Eländet flyttar sig hela tiden ju.

• MyFine

Hallåååå! Hur går det med planerandet brudar?
    Själv går det sämre. en fet jäkla cykel har parkerat här.
    Funderade på att börja med stickor för att se om jag öht har nån ägglossning.
    Väger ju 10 kg mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid sist, och då tog det sig ju på en gång (med ett uppspytt p-piller dessutom). Läste nånstans att det kan påverka (det med vikten), så för säkerhetsskull tänkte jag kolla.
    Vilka äl-tester är bäst?

• Cilota
    Smyger in snabbt trots att jag slutat planera Vill ge er lite kärlek.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • TellaS

hellu chicks jag ligger hemma å är dösjuk..min sambo är 25 mil bort å jobbar så vi kommer inte ses idag..lagom deprimerande..well...jag har ju mina äppelmunkar iallfall

hoppas ni får en mysig dag...

btw; trötthet å metallsmak.. va inte det symtom?

Svar på tråden Planerar barn i Umeå