• lugnåsbo

Mariestadarna

Tänkte pröva att starta en tråd för oss som bor i "lilla" Mariestad...

Mest för att det är jobbigt att hålla på och söka runt efter er
    Kan ju vara kul att prata av sig lite om dittan och dattan och se vilka som egentligen bor häromkring.
    Räcka ut tungan
    Så tjöta på!
  • Svar på tråden Mariestadarna
  • lugnåsbo
    mommo och moffa skrev 2006-11-25 23:04:33 följande:
    Hej alla Mariestadsbor.Ja jag var med på staden och tittade i ösregnet. Ingen höjdare precis. Vi gick runt på 45 min sedan gick min man hem till Ullervad och jag fick ha bilen för jag stod inne på Lottorna och sålde lotter. Jag tog oxå lotter lite varstanns men vann inget heller. Åkte hem kl 16.00 och firade min mans födelsedag med bakelser och paket. Nu vill vi ha lite kallare och snö om vi skall kalla det här vinter. Trevligt med denna sidan. Ha det gött. /Christina
    GICK han hem till ullervad i ösregnet Förvånad
    låter inte så skönt =)

Nu är det snart dax för sängen tror jag... får hoppas elvira sover hela natten inatt.

Ha det gott och god natt
  • Yosa

Vet ni vart man kan köpa TOMTESKÄGG här i Marsta´? Inte en mask utan bara skägg.....Kolade Karlsson men där fanns bara masker...

• lugnåsbo

vet inte riktigt var man kan köpa det.

Jag vill ha tag på lucialinne i storlek 56 eller 62 men det verkar heller inte finnas nånstans..

• lugnåsbo

Nån som varit nere på stan idag?? är det lotteristånd idag oxå? mycket folk?

• Yosa

Lucialinne...jae kolla Jysk...de kan ha ibland..eller kappAhl Lindex......Vi åkte till Skövde idag istället

• Caroline1984

Hej!
    Vad roligt med en sida för alla mariestadsbor! Vi verkar ju vara ett par stycken här..

Tomteskägg, finns inte det i leksaksaffären??

• Yosa

Idag fyndade jag: Jag köpte tomteskägg, luva, tomtejacka, tomtebyxa i ett paket på Lidl. Det kostade bara 59kr!.....Julen e räddad....

• missMikis

Hejj! ytterligare en mariestadare här = )ska ner imorgon å kika tomtedräckt(vad man hittar som liknar det) till min lille ..första julen måste man ju va lite tomtig! .. :) de känns inte långt till jul nu inte ..

- L u c a s o6o83o -
  • Lza80

hej på er! Rätt nyinflyttad mariestads bo här då!

kul att så många finns här!

en liten fråga till er! : nån som vet vart man kan hitta små tomteklänningar i typ 68, finns det på lindex kanske?

• lugnåsbo

på kappahl köpte jag en tomteklänning i strl 56, du kan se bilden på den i mitt galleri

Svar på tråden Mariestadarna