• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • tinna

Mumu!!
    Jag tror minsann att serien hette Lilla blå. "Bada i sitt badkar, det vill man ju, bet i mammas penna så den sprack mitt itu, och bläcket blått rann ut i vattnet vått, och mammas pojke blev helt blåååå"
    Så vill jag minnas att den gick, men jag kan ju mycket väl ha fel. Jag har för mig att det gick på mornarna, kan det stämma?

• tinna

Em sak till!! "Tecken till varandra" tror jag det hette. KOmmer inte ihåg vad det handlade om men i början var det några barn och en TV. Sen gjorde dom titeln med teckenspråk. Antar att det var ett program för döva men jag tittade på det ofta vill jag minnas!

• Nanne

Fastnade på en polsk kanal eller nåt idag och där visade de "en cellsam historia". Blev sittande lite nostalgisk framför tv:n.... Fattade ju inte ett ord av vad de sa, men vad gjorde det......

• PrincessOfIce

Jag var inne i stan idag och gick in på BR- leksaker för att försöka hitta en födelsedagspresent till min lillasyster men kom ut med en grej till mig själv istället..
    Jag fick syn på en dubbel-dvd av från A till Ö med Birgitta Andersson och Bert-Åke Varg..
    För bara 124.50!
    Gissa vem som inte kunde låta bli att köpa den..

• Lady Namárië

Magister flykt, är det den med "Tvillingarna Jansson (?) säger att hon ljuger"? Som är tecknad i samma stil som Kalles klätterträd?

Hihi, jag brukar nynna på Lilla blå-melodin ibland, och på Trasdockornas också. "Att va lika som bär va e de å haaaaa?"

Spelfimls-Narnia finns på dvd också. Funderar på att köpa dem, trots att jag verkligen, verkligen ogillade kanintands-Lucy..

• ebbasmamma

Ballongen spricker, detta dockhus som vandes och dockorna blev riktiga!
    Nar Martin Ljung oppnade sina burkar i skafferiet!
    Trolltider med Dora-Bella och bergatrollet!
    Man slog ju over pa den danska kanalen ibland och kollade pa dessa trasdockor.
    Manne som satt med sin banan och cyklade.
    Farbrorn som inte ville bli stor.
    Kalles klattertrad.
    Det finns ju ratt manga gooa gamla barnprogram

• stickelbär

ooo! det här var skoj! vem minns kalle vrångelbäck, fina beppe med busan och de andra? men det som jag verkligen älskade var mummlan. minns ni det? coolt program med gösta ekman och lena söderholm (tror jag att hon hette) de hade på sig störtsköna "mys-kläder" i plysch och sprang omkring i studion barfota!! i ett avsnitt bjöd de in ett gäng killar med skägg och de var OCKSÅ barfota! gästerna skulle lära gösta och lena att göra alternativa musikinstrument som man skulle spela på och JAMMA! gösta fick göra en stå-bas av en hink, en sopborste och ett snöre.(vad lena fick för instrument minns jag ej.) sen jammade dom loss och jag var i sjunde himmlen och bara avgudade gösta som jag för den delen tyckte var söt.. är det någon som vet var man kan få tag i dessa avsnitt?måste bara tillägga att lilla blå sången började:lilla blå,lilla blå hur fick du namnet lilla blå,leka i sitt badkar det vill man ju....osv. skriv om mer barnprogram,jag blir så nostalgisk.! ps.minns ni paddington?

• Anne Yone

Skoj tråd! Har uppenbarligen pågått ett tag men jag har lyckats missa den...

Rädda Joppe!!! Död eller levande!

Trasdockorna tyckte jag var bra minns jag.
    (och nu går det på barnkanalen!!)

Och så... Färdig... Färdig... FÄRDIG!!!
    (Beppes Godnattstund)

Minns många fler, men dessa gjorde mest intryck på mig.

Haha.. Och så Täppas som spolade ner ankan å höll på... Jisses...

Det här skulle man kunna prata om i timmar... *S*

• Anne Yone

Glömde skriva Fragglarna!! *skäms*

Svar på tråden Barnprogram, förr!