• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Soffie

Nån som minns Barnprogram för vuxena barn? en gubbe satt och berättade och vände på nått timglas!!!

• Soffie

har nu sänt ett mail till svt om ett önskemål att få se alla de goa programmen gör ni det med vet ja!!!!!!

• tinna

Soya!
    Jag tror att dom hette Måns och Marie. Kan också sången Jag hade en bok med dom också, och ett pussel. Jättemysiga var dom!

• Madeluttan

Allihopa!!!!!!! Slå på Barnkanalen!!!! Där visas nu Det var en gång......!!!
    Det verkar så iallafall!!

• Linda

Kom nura! Vaddå? Barnprogram i tv2!

Oj vad man kommer ihåg när man börjar läsa här....fanns det ingen annan än jag som plågade sig igenom Bullen för att få se på Dundermusen?! Efter några år blev det ju dock Bullen i sig som var det viktiga. Kommer ni ihåg serien som gick där (Milla och Lasse tror jag?) med Kim som Lasse?
    En Cell-sam historia en klar favorit. Likaså Barbapappa givetvis...och Tummen. Kalles klätterträd javisst och inte att förglömma lilla Anna och långa farbrorn. Allt med Astrid Lindgren gick ju hem såklart......och soffan i boktippset! Och ja såklart alla andra som ni också redan nämnt.

• Linda

Hallå jag glömde ju! Heaman!

• Cybermum

Gubbarna som går i kroppen, Är ju en fransk tecknad serie från början, Hette det inte -Så fungerar kroppen? Iaf den är toppen!
    Om jag minns rätt...

Dr Snuggels finns på VHS att köpa till alla som älskar serien som jag.
    -Doktor snuggels, flyger till stjärnornas värld, Dr snugles , djurens vän, Dr snuggels, bygg nu en briljant maskin...-

Proffesor Baltazar, gick på SVT för ett tag se och går att köpa på VHS, Också hur mysig som hellst...

• Popflickan

Beppe!! Beppe!! Åhh.. Beppe, va jag saknar Beppes godnattstund.... Det var det bästa! Och Mupparna.

Jag såg Pojken med guldbyxorna på Barnkanalen häromveckan, snacka om nostalgi..

• Cybermum

Efterlyses, Vilse i pannkakan , Var får man tag på den?

• Mumu

För att inte tala om de stora familjeunderhållningsprogrammen som gick på helgerna! Som faktiskt HELA familjen tittade på. Razzel, Kryzz och inte att förglömma: Oss skojare emellan! Med Ingvar Oldsberg som kom inåkandes på en karusell och vuxna människor i stora plastblöjor som åkte rutchkana. Helt sjukt egentligen!

Svar på tråden Barnprogram, förr!