• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • LA mamma

Filmjölkshistorierna, det var någon som hette Bäckmans lunchrast eller nått sånt. denna har även visats på senare år.

• Twilight

Roisin Dubh:

Juuuuust det ja... Kom för mitt liv inte på vad den hette. Så underbart mysigt program/serie :)

• Betty Boop

Zaga

Det är "Mumlan" du menar! Det var med Gösta Ekman och nån tant. Underbart program!

• pl77

Manne och apan *banaaaaaan* hihi

• Mumu

Landet Narnia har gått hur många gånger som helst de senaste åren, men i en tråkig, dålig spelfilmsvariant. Vi vill ju ha den tecknade versionen som gick på jullovet när vi var små! Den var i två delar, och de brukade gå två eftermiddagar på varandra. Helt underbart, jag skulle så gärna vilja se det igen. Tyvärr har jag läst nånstans att tv inte har sändningstillstånd för den längre.

Minns ni På kurs med Kurt, då? Med den runda, röda båten som en kille så gärna ville köpa. Och så Kurt som höll kurser som han tvingade killen att gå, han skulle få köpa båten om han gick. Men varje gång han hade gått Kurts värdelösa kurs höjde Kurt priset på båten, och så var han tvungen att gå en ny kurs igen!

• Zizzla

Åhh vad mysigt med gamla barnprogram!!!

Jag minns ett som jag tror hette Callimero, om en svart fågelunge? som gick runt med ett äggskal på huvudet.
    Sen var det ju Barbapappa, Beppes godnattstund, Vilse i Pannkakan, som jag för övrigt gillade!
    Tårtan
    Drutten o Gena
    Fablernas Värld
    Teskedsgumman
    Fem myror...
    Dr Krall
    Kroppen
    Ville o Valle o Viktor
    Loranga, Mazarin o Dartanjang, en lustig tecknad serie.
    åh, jag kan nog komma på en massa, massa andra bra barnprogram.

• Emser

Jag hittade en DVD för ett par dagar sedan
    "Magister Flykt" Inga Sörman Inga Sörman kommer alltid försent.....

Funderar nästan på att köpa den!

• tinna

SanktHelenas make! Från A-Ö med Hedvig och Helge hette programmet med ugglan på taket. Älskade det! Anita och Televinken fick jag på EP från NTFs barnklubb.

• Soya

Den tecknade varianten av Narnia som visades var ju bara del två i serien - "Häxan & Lejonet". Spelfilmsserien innehöll alla delar har jag för mig. I alla fall betydligt fler.

Narnia är en uuuuunderbar serie Tecknad eller spelfilm spelar mindre roll för min del - jag föredrar ändå böckerna :) Ska absolut läsas för mina småkottar framöver (om det nu blir mer än en ;)

• Mumu

Lilla Blå!

Elefanten som lekte med pappas kulspetspenna i badkaret, och så gick den sönder, så han blev blåfärgad! Det var en jättesöt sång i introt, som förklarade varför han blivit blå. Jag minns bara slutet "... och bläcket blått rann ut i vattnet vått, så blev du liiiilla blåååå..."

Soya, det stämmer, spelfilmsvarianten var i flera delar. Men jag saknar just den version jag växte upp med...

Svar på tråden Barnprogram, förr!