• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Monsa

Vet precis vilka gubbarna är kommer inte ihåg vad dom heter bara min man kollade oxå på det. Skrotnisse och hans vänner. Björnes Magasin, Trasdockorna på björnes. Beppes gonattsaga Dr snuggles, ika i rutan, lillstrumpa och syster yster. disneydags. dårfinkar och dönickar eller kanske är tvärtom, ebba och didrik, lördagsgodis med skölpaddan, hjalmar tror vi han hette, bamse, trolltyg i tomteskogen, ture sventon, sommarhajk, solstollarna,skansen, macken kanske inte barnprogram.fem myror,

• Gahlin

ÅHHH! Urcellen Ellen hette hon ju!!! Läste det i början av tråden! Den minns jag! Har försökt förklara för mamma bland annat, att det var den jag menade....

Annars var det ju Bmse
    Dr Snuggles
    Fem myror.....
    Barbapappa
    Teskedsgumman
    Balthasar

Åh, det fanns så många bra.....

• Ace

Åhhh! Ebba och Didrik! Hade jag glömt! Jag har CDn...
    I löööööööööve you, I lööööööööööve you

• Sparvel

Linus på linjen glömde jag!

"Mmmmmmmmm!! Aaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!"

• ia33

Vet inte om någon har skrivit ner dessa.
    Misse och Mojje
    Drutten och Gena

• liten ior

gillade Beppes go'natt stund, alla dockorna...

• alma

Ace: Nej det är inte Narnia jag tänker på utan nåt annat program men det är bara jag som kommer ihåg det av alla jag känner.. så förmodligen var det inte så bra Fast jag tyckte det

• Mickiee

Vad hette han i den stora mysiga sängen ute i skogen? Där var en massa mjukisdjur, ville så gärna ha en sån säng..
    ja beppos godnatt stund någon som kommer ihåg den??

Mickie

• vindvilja

Oh, vilken härlig tråd, jag kommer ihåg de flesta program som alla räknat upp här. Sky Channel.. och Fun Factory.. det var grejer det. Min absoluta favoritserie där var Jason and the Wheeled Warriors och He-man.

Men är det någon som kommer ihåg ett tuggummi som fanns någongång under 80-talet? Det var stort och ovalt och sen hade det en kräm i mitten, kommer mest ihåg banansmaken, för den var jätteäcklig. Kommer inte alls ihåg vad det hette och alla mina kompisar påstår att jag hittat på det.

Sen undrar jag om någon kommer ihåg en teckad film om en robotpojke som letar efter en vän och i sluten får han en egen flickvän som ser ut som honom. Har är i silver och väldigt fyrkantig och hans flickvän såg ut som han fast hon hade fyrkantiga bröst. Låter säkert helt vansinnigt men jag har letat och letat och kommer inte på vad filmen heter eller var jag sett den. Jag har letat efter den här filmen hur länge som helst...

• mariella

Hej!
    Tänkte höra med er om ni kommer ihåg ett barnprogram som handlar om en fågel(tror jag) eller något liknande som åker runt i världen och lär alla barn om miljön osv. Det är inte programmet "naturen vet bäst" utan detta är ett annat program(Väldigt bra animerat). Jag kan verkligen inte komma på det men jag minns att jag och min lillebror var som besatta av det underbara programmet som sändes i början av 2000-talet. Någon som vet??? 

• marjoh79

hej tror det om veterinären, tanten och blått hus samt balkong och prata med månen och vad det var, handlar om två helt olika program, det ena är Nalle har ett stort blått hus och det andra är kanske fru Doddy veterinär,,
    mvh och hoppas detta hjälper

• Pontus76
    Soya skrev 2004-01-27 16:04:49 följande:

Vill bara påpeka att Joel i Joelbitar inte har en CP-skada utan Downs syndrom. Så det så :)

Förresten - är det någon som minns ett barnprogram som var dödens tråkigt (akvareller i bruna toner och en berättarröst typ...), men som hade en bra signaturmelodi med en text som gick ungefär såhär:

"Sju broar går till min stad, till mig och mina vänner. Sju broar går till min stad, till mig och dem jag känner. Världen är så stor, så stor när man är 15 (??) år, men när Eva i 27:an ler mot mig då tror jag jag förstår. Och imorgon är det sovmorgon, imorgon är det sovmorgon, imorgon är det sovmorgoooon"

Gillar låten skarpt och skulle vilja ha den på skiva :)

Någon som minns Mats och Marie förresten? *nynna* "Hej här kommer vi tillsammans! Jag är Mats och jag Mariiiie". Två tecknade barn i röda kläder. Rätt söta :) Den sången fastnade också! Man kasnke skulle starta en egen tråd för bara signaturmelodier? ;)

Imorgon blir det sovmorgon-Lasse Tennander 1986
  • Boobiesarepoetryinmotion

Ville,Valle och Viktor.

Fem myror

Kalles klätterträd

Farbrorn som inte vill vara stor

Kullamannen och Kråkguldet (för lite större barn)...jag blev förälskad i Lena Dahlman när jag tittade på Kullamannen.

• legomum
    Madeluttan skrev 2004-01-24 17:16:28 följande:

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

Antagligen har du redan fått svar med
    "Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt"

Det programmet heter Det var en gång. Samma figurer fast nu är de i rymden finns på netflix just nu.

Jag kommer ihåg "tecknade pärlor" "rosa pantern" och "goliat"
    Sedan var ju "linus på linjen" en klar favorit.
Svar på tråden Barnprogram, förr!